Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2035 ggr
charlotte_p22
0

Healing = ont i magen?

Hej!

Jag har en lite konstig fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. :-)

I somras fick jag healing - det var första gången sedan tonåren - nån form av "kirurgi" där personen klämde och tryckte en massa också, vilket resulterade i lite blåmärken. Men förutom dessa blåmärken så fick jag en värkande känsla ovanför magtrakten, precis nedanför revebenen, som satt i i flera dagar. Det kändes som en icke-fysisk träningsvärk, om det nu finns något sådant. Men jag tänkte att han kanske tryckt där också (fast jag var nästan säker på att han inte hade det).

För ett par veckor sedan fick jag healing igen, fast nu av en annan person, som inte rörde min kropp överhuvudtaget. Samma värk uppstod på samma ställe - och satt kvar i flera dagar.

Kan det bli så här med healing eller beror det på något annat, tror ni? 

Tack så mycket för svar Glad 

charlotte

MariaJ
0

Jag är övertygad om att det startats en rening i din kropp och att det har legat kring ditt magchakra och solarplexus. När man ger healing så skapar man en process i kroppen för att hjälpa till att rena och hela. Kroppen vill ju komma i balans, så healingen kan har förstärkt detta, men då endast i positiv anda. Din smärta är inte förknippad med healingen som sådan, utan mer ett sympotm på att healingen hjälpt till att stabilisera dig.

Om du har ont för länge eller du får andra symptom så rekommenderar jag dig att söka läkare. Men det har INGET med healingen att göra, för healing är endast en kraftfull energi som kallas för livsenergi eller qi och som man kan tillföra kroppen för att fylla på balansen och rena den. Skrattande

Detta är vad jag upplever om din tex, men kanske kan fler skriva om vad dom känner eller upplever om det du skrivit.

kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

korseett
0

hmm jag ser det så här. I magen sitter din magkänsla- din tilltro till andra människor och ditt självförtroende. Där sitter även rädslor. Kan det ge dig några ledtrådar om vad som sker?

charlotte_p22
0

Hej och tack så jättemycket för era svar!

# 2 om healingen ger mig ont i magen kanske det beror på att den "rör runt" i mina rädslor?

#1 sker alltid rening kring magchakra och solarplexus eller kan man få "värk" någon annanstans också? Det fick inte jag utan det var just i magen.

Det kändes inte väldigt negativt eller så, men det satt i ett par dar, och jag är väldigt positivt inställd till healing. Förstod bara inte varför jag lämnas med denna värk/negativa känsla i magtrakten efter något som bara är positivt, vilket jag tror.

Kram till er :-)

korseett
0

#3 den rör runt och du bearbetar dina känslor och rädslor för att sedan arkivera dem som ofarliga. Titta på dina rädslor och känslor. Våga vara kvar i känslan- den klingar av så småningom. Troll spricker i ljus som du kanske vetFlört

MariaJ
0

#3.. Jag kan säga såhär att jag har också varit med omliknade som dig, och att det avtog inom 2 dagar.. Min egna uppfattning var ialla fall då att det var en balansering i de chakran. Healingen går dit som du behöver den. Så om du behövde lösa upp blockeringar just där då, så kan det vara skälet till din lite inre fysiska smärta. Våra chakran är ju förknippade med våra inre organ och då kan det ibland kännas fysiskt..Vi är ju olika känsliga vid olika tidpunkter också..

Då har du nu ändå fått bekräftat att det gjort dig gott.. Har du även påverkats på ng annat sätt efter behandlingen ?? Då menar jag i sinnet eller rent emotionellt ??

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

charlotte_p22
0

Hej Maria!

Tack till er båda två för ytterligare svar. Nej, jag har inte påverkats på något annat sätt efter healingen. Jag håller på att söka mycket "andligen" just nu och känner att jag utvecklas en del, och kanske har healing en del i det också… det vet jag inte men så kan det säkert vara.

Jag har fått healing en gång när jag var 14 år (länge sen!), av en person som inte rörde mig fysiskt. Jag gick därifrån som på moln. Det kändes som "ridån" eller "dimman" var borta, som om jag kände och såg livet mycket klarare.

Det var en sådan upplevelse jag "sökte" igen. Både med "kirurgin" i somras och nu sist den "vanliga" healingen. Men jag fick bara en värk i magen. Det fick jag inte då när jag var 14.

Varma hälsningar

Charlotte

korseett
0

#6 vid 14 års ålder kanske du inte hade samlat på dig så mycket känslor? På nåt vis när man blir äldre så får vi ju inte visa alla känslor utan vi ska trycka ner dem och ignorera dem. Ja det kanske fungerar för stunden men vad händer sedan? Då är det bättre att släppa fram känslorna när man är ensam eller med en bra kamrat så att det inte lagras upp.

En euforisk känsla av healing- ja visst kan du få det igen. Men jag tror det fungerar på så vis att först ska du göra dig av med skräpet och bli i balans- sedan kommer euforin igen, men förvänta dig inte att det kan bli så igen så du inte blir besviken.

Om du känner att något händer efter varje healingtillfälle så är det ju bra. Även om det kommer upp en massa negativa tankar och känslor- för de ska ut och väck.

Jag bara älskar att säga den här frasen " trollen spricker i ljuset" hihi

Lycka till

charlotte_p22
0

#7: Tack så hemskt mycket igen! Jag tyckte också mycket om "Trollen spricker i ljuset" - hade inte hört det förut, men jag ska skriva in det i min Klok-bok. :-)

Tror att du har helt rätt i att den euforiska känslan kom lättare när jag var yngre eftersom jag då inte samlat på mig så mycket. Jag ska absolut testa healing igen och förhoppningsvis försvinner magvärken efter ett tag. :-) 

Hoppas att du har en fin höstdag. Glad

Charlotte