Initieringar!
Har du en önskan att kunna Läka dig själv eller arbeta som Healer, då är DU ämnad att bli INITIERAD i LOTUS-REIKI som härstammar från Vår Äldsta Healer Medicine-Buddha.
Fråga Dig Själv Om Du Är Värld Att Satsa på Dig Själv.
Ring 0732-467177

Hur fungerar de här initieringarna?
Ger du dem via telefonen?
Vad är då lotus-Reiki, inget jag hört om. Enligt de originala lärorna så finns inget lotus nämnt. Ioförsig kan man spåra Reikin till Tibet. Vad heter den medicine-buddha, är ju buddist å då givetvis nyfis då jag inte hört talas om detta innan Tycker mig känna igen liheten från en master i Uppsala som blanda ihop lite hur som, Reiki är kort och gott Reiki, allt annat som läggs till görs av vissa master och har inget med originalet och göra… Reikin i sig är stark nog och behöver inte blandas med andra saker.
Hej beaver_se
Detta är en direkt länk ifrån Medicine-Buddha som har förmedlat till Zoritza Bryhn för flera år sedan av Medicine Buddha själv.Varför REIKI står i anslutning till LOTUS är helt enkelt därför att det är så många som vet vad vanlig REIKI är. De vanliga reikisymbolerna finns redan nedskrivna i den japanska läran, usui har inte fått dessa reikisymbolerna från en högre källa, det har redan funnits tidigare nedskrivna. Detta som jag har skrivit till dig nu är helt siterat av Grundaren Zoritza Bryhn själv. Om du är en sann ljusbärare såkommer du att förstå att denna helande metod är fullständigt unik, och går inte att jämnföra med vanlig REIKI. Jag har presis pratat med Grundaren och hon har bestämt efter meditation att LOTUS-REIKI ska heta Medicine- Buddha HollyEnergy istället. Detta sker pågrund av att vanliga reikianhängare har angripit denna unika form som överhuvudtaget ej ska jämföras med vanlig reiki, eftersom den vanliga reikin inte kommer i närheten av samma heliga förmågor.
Är du inte en av de utvalda som ska bära detta Heliga, Helande Ljus vidare då är denna metod inget för dig. Du är Välkommen att höra av dig till Grundaren själv om du så önskar på tel 0706011755
Välsignelser
Desiree Månsson och Zoritza Bryhn

Hmmm…vart jag nonchalerad eller var frågorna för svåra att besvara?

Hur kan man säga "är du inte en av de utvalda", det betyder ju att ni sätter folk i olika fack. Vem är det som bestämmer vilka som är utvalda inom denna gren

Jag har skrivit ett privat pm till desiree1, då jag har väldigt starka åsikter om inlägget.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Djupa efterforskningar visar att Usui studerade under Buddistiska munkar och sedemera ställde sig frågan om varför bara själen skulle vårdas typ, Sök och leta så fick han tag i en munk som hänvisa till äldre texter skrivna på sanskrit. Där hittade han formeln för att dra ner ljuset till fysik healing. Var i korta drag historien. Efterforskning gjord av William L Rand. Master i USA och därifrån kommer min Reiki.
Hej alla Fantastiska Själar!
Jag tar tillfället i akt att förklara det som Desirée skriver "är du inte en av de utvalda". Våran Själ väljer vilken väg den skall gå på Jorden, med andra ord har Vi bestämt på det Själsliga planet om Vi skall vara Ljusbärare av det Helande Ljuset det kan vara den vanliga Reikin, Karuna-Reiki mm eller som i detta fallet MEDICINE-BUDDHAS HELANDE ENERGI. Svaret till bl.a Tajci är att Du själv har Valt redan på Själsliga planet om just Du skall föra vidare MEDICINE-BUDDHAS HELANDE ENERGI.
Dessa INITIERINGAR är fullkomlligt unika eftersom de är en direkt Länk till Ursprungs källan. det är Tid för dessa Initieringar att nå sina Ljusbärare, det är många som kommer att Initieras i MEDICINE-BUDDHAS HELANDE ENERGI över hela Världen. Tiden är inne för det nu.
Jag hopas att jag spridit en del Ljus över det som Desirée har skrivit. Hon skrev detta svaret eftersom den ifrågasattes av vissa. Desireé är en av dessa Ljusbärare som har tagit på sig Ansvaret att Axla och föra ut i Världen MEDICINE-BUDDHAS HELANDE ENERGI Initieringar samt att hela människor med.
Mitt namn är Zoritza Aurelia Jukic-Bryhn och jag är Grundaren av MEDICINE-BUDDHAS HELIGA ENERGI Initieringar-Invigningar.
Må MEDICINE-BUDDHAS HELIGA LJUS VÄLSIGNA ALLA!

Jag tror säkert att er healingform är bra, jag förstår bara inte varför den skulle vara bättre än någon annan. Jag tror att var och en väljer den healingform som man känner passar en. Den form som känns rätt.
Jag har lite svårt för att vissa healingformer skulle ha mer energier än andra, däremot tror jag att vissa individer har kraftigare energier än andra därför att healing är deras grej och för att de har mycket erfarenhet. Jag tror att energierna blir starkare med erfarenheterna. Det är mina tankar.

Jag håller med dej #9 helt och fullt.
Jag känner inte att nån form av healing ska va bättre eller sämre än nån annan utan det beror på vem som utövar den,, hur långt den personen har kommit i sin utveckling som människa och healer.
Jag personligen anser att för att hålla på med healing,, vilken sorts healing det än gäller,,, så ska vi oxå utveckla oss själva och sträva efter att höja vår egen energi.
Jag har under min utveckling varit hos healers där jag när jag gått därifrån inte har mått bra och jag har kommit på att dom oftast har ansett sej själva kommit långt i sin utveckling,, dom har jag oxå känt personligen så jag har kunnat gjort den bedömningen och jag är tacksam för att ha gjort den erfarenheten för det har gjort mej medveten om hur viktgt det är att känna efter själv om det känns rätt eller inte.
Tyvärr så finns det oseriösa healers som gör det endast för pengar och inte så mycket för att hjälpa andra men jag ser det som att dom oxå är våra lärare för att vi ska kunna bli mer medveten om vår egen intiution att läsa av andras energi och syfte.
Kram Lisa-E

Håller med er i era inlägg till 100% .. både #8 och #9.. 
Kram och ljus MariaJ : -)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Kan bara hålla med föregående talare
(skrivare)
Kram//molly

Det tycks finnas nästan lika många föreställningar om reiki som det finns utövare. Tyvärr verkar det vara väldigt få som bryr sig om att ta reda på fakta utan har inställningen "att bara det känns bra, så är det rätt".
Reiki är den "högsta" formen av healingenergi och därmed även den bästa eftersom den rätt använd, inte kan bli fel för personen som behandlas. De tillägg och symboler som mediterats fram av olika personer i världen är till för att hjälpa utövaren att förstärka eller rikta healingenergierna.
Min egen erfarenhet är att en person med starka energier kombinerat med omedvetna prestationskrav ofta "läcker" energier i en healingbehandling vilket man felaktigt kan uppleva som en kraftfull healing.

Väldigt intressant inlägg Perla. 
Carpe Diem
Maria Johnsson
ALLA KAN LÄRA SIG ATT ÖPNNA UPP REIKI ENERGIERNA.I GRUNDEN HANDLAR DET OM SÅDANT SOM VI HAR I OSS EX.
ÄR ETT BARN EL NÅGOM LEDSEN TAR VI DOM I FAMNEN Å KRAMAR BARNET DET LUGNAR.
OM MAN SLÅR SIG PÅ EX.KNÄT SÅ HÅLLER MAN GÄRNA HÄNDERNA DÄR.
STOPPA BLÖDNINGAR HÅLLER ELLER TRYCKER MOT SÅRET.
SLÅR DIG PÅ TUMMEN LÄGGER TUMMEN I DEN ANDRAHANDEN OCH KNYTER DEN ELLER STOPPAR TUMMEN I MUNNEN.OSV.DET SOM BEHÖVS ÄR EN VÄNLIG INSTÄLLNING TILL MEDMÄNNISKOR O DJUR.

Jag håller absolut med dig nilla_2.. Healing är så mycket 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Håller fullständigt med dig Nilla, vi kan alla