Healing till djur
Jag skulle vilja starta en tråd om djurhealing. Jag kan själv inte leva utan djur,, jag har ju min lilla Nellie nu, men har haft otaligt många djur genom åren. Jag har haft fåglar, hundar, häst, råtta, hamster, chinchilla, fiskar ect…. Jag älskar djur. Jag känner mig havl om jag inte har djur.
Jag har själv upplevt så mycket kärlek och energi dessa djuren gett mig genom åren, och så mycket var och ett betytt för mig. Jag äslakr att kommunicra med djur, och ligger fortfarandei träning med det.
Har ni uppleveler omkring djurhealing ?? Har ni själv varit iväg med ert djur hos en healer ? eller healar ni medvetet själv era djur ?
Vore så spännande att få höra era berättelser om detta med djurhealing. Så skriv och dela med er.. Jag läser allt !!
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Vad lustigt du tog upp de där idag.. för just nu har jag suttit å försöker heala min älskade katt som antagligen fått stryk å är jättelåg å har kanske ont… Så jag provar med healing av hela mitt hjärta. För 3 veckor sedan skar han upp tassen å då prova jag att fösöka.. (så gott jag kunde).. att heala honom för han e en otursdrabbad kille med många konstiga skador bakom sig å ett tag var jag hos vetrenären jämt å ständigt. Ofta så får han infektioner av sina skador men den här gången läkte det ihop fantastiskt fort å utan infektion. Jag tror då att det fungerar att heala själv å tänker även denna gång försöka allt jag kan. Har även provat att "heala" med pendel en gång då han var jättedålig. Det verka funka det oxå. *ler stort* Tanken å viljans makt är stor… större än många tror.
Detta är min berättelse!
Ha det bäst alla! 

Har en hittekatt med ett andningsproblem vi hittills inte kommit tillrätta med hos veterinären. Skulle gärna lära mig healing om det kunde hjälpa honom.. Ny veterinärtid på tisdag hos en bättre veterinär.
En gång när jag var liten gav jag healing till min mamma när hon fick migrän när vi var på stan. Vi var i en park och jag lade händerna på hennes huvud och visualiserade som ett grönt ljus som for in i henne. Tror det hjälpte iite. Men det är enda gången jag försökt och det var helt spontant.

#2 Om du har healat innan och upplevt den känslan, så ge även din katt lite healing själv. Lägg händerna på honom/henne och var en kanal för ljuset. Du kan ju visualisera att du ger energi som hjälper till i andningsvägarna. Katter är väldigt mottagliga för ljus energi. De är väldigt känsliga för energier, de renar och absorberar tunga energier till ljusa. Så nu är det din tur att fylla på och hjälpa din katt.. Prova och våga.. Gör man det av kärlek så kan inget gå fel.
Om du vill göra det, så kan du gäran skriva en reflektion på det här sen. Hur katten och du reagerade.
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Vid akuta saker märker man tydligare effekten av Reiki tycker jag. Hjälp ett rådjur som var påkört, nä det gick inte att rädda men man kan göra övergången till andra sidan lättare… Sen det med färg… Himla kul om man får tag i Ejderflyckt eller nån som hyr hans kamera, brukar finnas på en del mässor. Tog ett helt gäng med kort i Gbg, först ett vanligt sen ett avslappnat och så ett där Reikin var påkopplad. Det var en himla skillnad, när det var med Reiki så blev fältet helt runt och orange med lila i ändarna. Detta gällde de som var master, alla som sände fick likvärdig kort… Så prova gärna på, kan bli dyrt med många men isåfall kan man förhandla fram ett bra pris typ efter stängningsdax… Åter till djur, Katten gillar healing, blir himla lugn av det. och verkar som skador läker sig lite fortare…
Jag healar djur både medvetet och omedvetet
Blir lite fundersam när djuren gäspar så fort jag typ tittar på dem.. men det är väl positivt hoppas jag..

Jag kände idag att Nellie ville lägga sig i mitt knä för att ge mig värme och healing. Vi har just nu så kallt i lägenheten, och då jag sa till henne att ..nu Nellie får vi nog ringa hyresvärden… så ringde hyresvärden precis och frågade om vi hade det kallt i lägenheten… Sen hoppade Nellie upp i mitt knä precis som …Matte jag ska värma dig och ge dig energi till de får igång elementen..Hon är så underbar !!!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Vad roligt det är att läsa alla inlägg om era djur! Jag har också haft djur sedan jag flyttade hemifrån - min mamma hade astma - och jag har nog healat omedvetet genom åren. Sedan har jag behandlat hundarna med medicinsk laser när dom fått problem med höfter eller liknande när dom blivit äldre - med fina resultat! Samma med mina hästar! Brukar också massera dem, och när jag masserar mina hundar så ligger dom och stööönar och man riktigt hör hur gott dom mår! Just nu har en av mina voffar lagt huvudet på min kudde i sängen - på rygg. och så ligger han med benen rakt upp, precis som vore han gubben min! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
MINA DJUR KOMMER GÄRNA NÄR JAG GER HEALING DÅ FÅR DOM SIG OCKSÅ EN DOS GENOM ATT VARA I NÄRHETEN.OM DOM ÄR SKADADE EL SJUKA SÅ GER JAG SJÄLVKLART HEALING TILL DOM.PEPPAR,PEPPAR TA I TRÄ..DET ÄR SÄLLAN HUNDEN HAR HATT ETT FULT SÅR EN GÅNG OCH EN AV KATTERNA ETT BITMÄRKE.MEN TOG KATTEN TILL VETRINÄREN FÖR JAG SKULLE ÄNDÅ DIT MED TESSI FÖR VACIN.
TYVÄRR ANVÄNDER JAG MIG INTE I DEN UTSTRÄCKNINGEN SOM BÅDE JAG O MINA BARN SKULLE BEHÖVA GÖRA AV HEALING.JAG FÅR VÅL RYCKA UPP MIG OCH ANVÄNDA DEN GÅVAN.
TILL ER ALLA SOM ÄR INTRESSERADE AV HEALIN GÅ EN KURS NI ÅNGRAR ER INTE,MAN KAN GÅ FÖR SIN EGEN SKULL BEHÖVER INTE GE TILLANDRA ELLER JOBBA MED DET.SKULLE VUILJA GÅ MASTER KURSEN MEN DET FÅR VÄNTA MINST ETT ÅR TILL.
Alltid när vi healar kommer det en katt och vill hoppa upp på britsen! =)

Jag har också liknande erfarenhet,, Upplevde även att en katt från andra sidan dök upp vid en klients fötter för någon dag sen.. Det var ju hennes katt som passerat över,, men den kom i gått syfte för att hjälpa till. De har en enrom möjlighet att absorbera negativt till positivt..
Jag har haft katt innan, men funderar på att skaffa en ny. Vi får se hur det bli:-)
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson