Visst kan vi ALLA !
Jag är ganska övertygad om att alla människor har förmågan att utvecklas. Vi kallar det en gåva, en förmåga eller ett övernaturligt fenomen ?? Jag tror att alla föds med det, men vi förvaltar det på olika sätt.
Alla människor har en potensial som kan utvecklas, man behöver lära sig att se och visualisera. Alla bilder som jag ser, dom ser jag inne i mitt huvud. Jag kan se för blotta ögat också, men för det mesta så är det för min inre syn. All min kommunikation och allt jag förmedlar kommer som information i bilder, känslor, ord mm. Då jag kommunicerar i en tvåvägskommunikation, så är det en telepatisk kontakt. Jag tror inte att jag är unik för det, utan min personliga tanke om detta är att jag tror att alla människor gör det, men tolkar inte det som jag gör. Utan de tror det alltid är deras egna tankar som är i huvudet.
Alla har vi ju fått en känsla av att inte köra bil en dag, eller att man inte kan lita på någon, eller att något känns fel men man gör det ändå. I dom situationerna så menar jag att man redan där använder en inre känsla av sin egen förmåga. Det finns många exempel på att man omedvetet tar ett beslut att avstå från något, som sen visar sig sluta i en tragedi. Då kallar vi det änglavakt, men samarbetet med det undermedvetna/högre jaget och dina skyddsänglar fungerar ju så.
Dom kan ge dig olika impulser och känslor inför en händelse, det gäller bara att du lyssnar och följer ditt hjärta.
Med denna texten så vill jag egentligen att du ska tänka på 3 saker:
* Lyssna ALLTID på dig själv.
* Stanna upp ibland och ägna dig några minuter åt avslappnig och meditation. Ge din kropp, själ och ande en möjlighet att få bli ett.
* Lär dig tolka din egna bilder eller den kommunikatin som du känner igen inom dig själv.
Jag tror att man måste träna sig på att tro på sig själv och sin intuition. Lita på dig själv, och på din egen förmåga. Naturligtvis så kommer inte alla så långt i sin utveckling så man kan arbeta som Medium, men det är samma sak med alla yrke.
Allt som beskrivs som övernaturligt.. är för mig naturligt. Det kommer att vara naturligt för mina barn att jag har kontakt med änglar, nära och kära, vägledare, älvor, skogsväsen, tomtar och troll mm.
Avgörandet ligger alltid i den enskilda individens val.
Men glöm inte att det är Guds kärlek till alla oss på jorden, som vi kallar för "övernaturligt"
*Må väl..och förvalta ditt liv på ett sätt som
du själv känner är bäst för dig !*
Varma hälsningar MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
jättebra text….
Dom orden behövde jag höra. Mycket bra skrivet!!!.
Kram Kinna 
Tänkvärda och kloka ord du skriver här Maria 

Vilka kloka ord du skrivit

Jag håller med dig i det du skriver. Jättebra. Vi behöver stanna upp i vardagen och lyssna till vårt inre, höra vad det vill säga oss.
Fina och tänkvärda ord Maria, tack. Kram på dig

Kan bara hålla med! Kram

Vilka bra och tänkvärda ord du skrivit, Maria.
Tack!
/Eva
Åh, så fint skrivet Maria! Just detta att det vi kallar "övernaturligt" är Guds gåva till oss här på jorden, är som en tröst och får en att känna sig riiik!
Kram till dig glädjespridare!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack för dom fina och tänkvärda orden!
Kram Anki