Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 1765 ggr
Katrin38
0

Reiki utbildningar

Hej!

Jag funderar på att gå en reikikurs men tycker det är lite av en djungel. Så svårt att veta vem som är bra och inte. Jag hittade en utbildare som ligger relativt nära mig men när jag sedan sökte på reikiförbundet, som ju erbjuder lite av en kvalitetssäkring, så fann jag inte hennes namn där. Innebär det då att det är en dålig kurs? (Det är ju ändå en del pengar som man ska kosta på sig).

Har någon här erfarenhet av Insikten och Eva Sundén?

Tacksam för hjälp :)

Helenasharmoni
0

Jag vet tyvärr inte vem Eva Sundén är men du behöver inte vara rädd för att välja en lärare som inte finns med i Reikiförbundet. Alla vet inte om att det finns. Reikiförbundet är så nytt och det är inget måste att vara medlem där.

Ring till Eva och prata med henne, titta in på hennes hemsida och gå på din magkänsla. Här uppe under kurser finns lite tips på hur du kan hitta kurser, du kan också titta in på www.ajkon.se

Lycka till!

rosmarin90
0

Hej Katrin

Ett bra sätt är att gå på sin magkänsla. Titta på vem din lärare gått för själv är också viktigt. Med Reikin är det ju så att det finns en lineage som om man följer den går ända tbx till Usui som skapade Reikisystemet.

Energivågen har annonser och du kan även söka på internet. när jag bestämde mig för att gå kurs i Reiki i början på 90-talet tog det flera år för mig att hitta en lärare.

Såg att du bodde i Göteborg, Matthew Sword är Reikimaster o håller till där nånstans. Men jag vet inte om han har kurser längre.

ljus Rose

MariaJ
0

Jag håller helt med alla andra om att det är viktigt att du litar på dig själv när du gör ditt val. Det finns otroligt många duktiga reikihealers i vårt avlånga land, så kontakta flera olika om du känner att du vill det. Bestäm dig när du är redoSkrattande Jag kan själv säga att jag har dragits över hela landet tills jag själv hittade min lärare..Jag drogs till henne hela tiden, och fick en känsla att det är hon som ska vara min lärare,, och det är jag glad förSkrattande 

Det är viktigast att det känns bra för dig själv Skrattande

Kram och värme.. Lycka till !!  //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Katrin38
0

Tack för era svar. Gör just nu lite efterforkningar på internet och djupt nere i magen :)

Jag hittar nog rätt när det är dags…

Intressant sida förresten, här kommer jag nog att hålla till en del i framtiden :)

MariaJ
0

Katrin38.. Härligt att du trivs hos oss Kyss Du är så välkommen :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör