Animal essenser
Jag har hittat en länk där det framgår att de framställts droppessenser från vilda djur. Jag blev väldigt förvånad, för jag har aldrig hört att det skulle finnas droppar även från våra vilda djur.
Vad tror ni om detta ? Finns det någon som har provat dropparna ?
Direktlänk: Vilda djuressenser
Vänligen Maria:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag tycker det låter lite konstigt…
Samla energier i en flaska med vatten och konjak.
Sitter han med en flaska i taget och fyller den med energi. Fick inte så bra förklaring via länken.
Jag tycker det låter skumt.
Jag skulle nog inte kunna tänka mig att köpa dessa. Energier kan man få ändå och det är nog inget som man behöver köpa på flaska.
Det här kan man nog lätt göra själv, att be om ett djurs energier och få det till sig. Inte i en flaska!
Det är min första uppfattning om detta.
Har alltid lite svårt för nytt :-)
Må så gott
//Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Tja varför inte. Dr Edvard Bach gjorde likadant. Han hämtade energi från växterna, vilda växter. Bachdroppar fungerar så varför skulle inte detta fungera?
/Susanne

Ja varför inte, är de gjorda på rätt sätt fungerar de säkert. Använder bachmediciner själv..
Finns droppar gjorda av sol o måne har jag för mig också. Allt är möjligt, men man måste ju prova för att veta.

Bachdroppar är inte gjorda av energier som dessa droppar.
Detta är taget från Aroma Creatives hemsida:
Dr Bachs stora kärlek till naturen hjälpte honom att hitta nya metoder att hjälpa sina patienter. Han framställde essenser från vilda blommor, buskar och träd.
Blommorna placerades i stora glaskärl med källvatten som fick stå tre-fyra timmar i solsken. Så överfördes blommornas helande egenskaper till vattnet, som därefter blandades med konserverande konjak.
Detta är taget från Animal essensers sida:
Essenserna är gjorda under en ceremoniell procedur av initiering ute i vildmarken. Ceremonierna har tagit plats i vildmarken Blue Ridge Mountains of Virginia, USA och innefattar inbjudan av djurets ande/själ, under meditation och böner i en initiering till djuret som gäller för essensen. Ihop med djurets energi, innehåller varje essens destillerat vatten och konjak, som är för konserverande av vibrationen. Utan konjaken skulle vibrationen snabbt försvinna.
Jag ser det som två skilda saker eller är det jag som är helt snurrig i huvudet? :-)
Den ena är essenser av blommor och den andra enbart energier.
Jag är väldigt nyfiken av mig 
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Jag har fått lära mig att det är energi från växten som förs över till vattnet, med hjälp av solen. Om man analyserar innehållet i Bachflaskorna får man med de mätmetoder som finna idag, endast vatten och konjak. Dessutom så behöver du inte ta Bachdropparna i munnen, det kan räcka med att hålla i flaskan.
Jag kan känna skillnad beroende på vilken flaska jag håller i.
/Susanne

Blommorna placerades i stora glaskärl med källvatten som fick stå tre-fyra timmar i solsken. Så överfördes blommornas helande egenskaper till vattnet, som därefter blandades med konserverande konjak.
#5 Texten ovan är hur man tolkar texten. Kan betyda som du skriver och även som jag skriver. :-)
Måste ta reda på va som är riktigt, för jag säljer dessa droppar. Det känns lite fel att sälja energi på flaska. Jag har svårt att förstå att man kan stoppa in energi i en flaska, för energi är väl flyktigt!
Ni får inte tro att jag är negativ till detta. Men jag är sån som gärna vill veta ordentligt vad det är :-)
Så jag vill inte att någon ska ta åt sig med det jag skriver, utan det är jag som funderar högt :-)
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Jag har ett antal böcker om Bachs arbete, av olika författare. Jag skall kolla och återkommer.
/Susanne

Hittade detta på en sida på internet:
De vilda blommorna som växer i närheten av anläggningen plockas i soligt väder och får sedan ligga och dra i kristallskålar fyllda med källvatten i fullt solljus under cirka fyra timmar. Därefter silas bladen bort och vattnet blandas med lika delar konjak
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Jag har puttat upp min artikel om Dr Bach och hans livsverk, för dem som är intresserade att läsa mer
Carpe Diem
Maria Johnsson

Hej eftersom det här är ett healingforum tänkte jag ta upp att Walter Lubeck beskriver i sin bok Rainbowreiki hur man tillverkar Reikiessenser. Det är ren energi, alltså Reikienergi som överförs till flaskan med vatten. Sprit eller konjak tillsätts för att det inte ska ske bakterietillväxt.
Jag har jobbat en del med naturmedicin o även med bachdroppar o brukade alltid lägga in extra energi i medicinerna.
Men på nåt sätt känns det knepigt att sälja energi på flaska…så jag har inte testat. Antar att lagarna skulle räkna det som ren humbug.
ljus Rose

Hahahah… ja, Rose..Det skull nog inte bli särskilt poppis att sälja bara energi på flaska..Måste nog vara mer konkret essens om det ska bli aktuellt. Ni vet väl att Dr Bach essenser nu är accepterade som homopatmedicin..för er som inte visste det !!
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Då har jag kommit fram till att Animal essenser är enbart energi dom säljer tillsammans med vatten och konjak!
Dr Bach blomsterdroppar är essenser från blad, blommor m.m. som har legat i vatten och dragit och blandas sen ut med vatten och konjak!
#11 Men visst kan du sälja det, för då är det samma som Animal essens, som enbart är energier. Så om dom kan/får sälja så måste du oxå få det.
Om jag vore dig, så skulle jag i så fall sälja det till mina kunder, dom som vet att det fungerar. Sen kan man se vad det blir för respons!
Må så gott
Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Det var en väldigt invecklad process, men intressant. Kom på att vad man kan göra är att skicka med folk en flaska när de går på healing. Bara för att se om det funkar. Man behöver ju inte ta betalt för flaskan…
Apropå det är det nån som vet var man får tag i billiga bruna droppflaskor. Såna som man har när man blandar Bachdroppar. Köpt på aroma creative tidgare, men det blir väldigt dyrt…
ljus Rose

Dom hade flaskor på vattumannen innan, men jag vet inte om de har flaskor kvar till försäljning mer..Kolla där
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Hittade på länken: http://www.crearome.se/
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

#17# Tack för den länken, betydligt billigare än Aroma creative …