Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 1614 ggr
tildus
0

Kinesologi

Jag ska prova på kinesologi i helgen.
Jag har inte ett helt och fullt ut begrepp om vad det är,  har bara läst om det.
Är det någon här inne som har erfarenhet av kinesologi? Vilka är era erfarenheter av det?

[Kreatia]
0

Hej! Jag har bara haft goda erfarenheter av kinesologi. Först begriper man inte riktigt vad som händer. Det känns lite skumt med "muskeltestet" som kinesologen gör för att se vars ens obalanser och problem sitter. Men det fungerar faktiskt. Jag känner till flera som har blivit hjälpta med olika problem. Det är ett bra alternativ till den medicinska vården.

Lycka till!

FiaH
0

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det, men önskar dig lycka till, och dela gärna med dig, av vad du upplevde. Mvh FiaHSkrattande

Rosarin
0

Jag har en kompis som höll på med kinesiologi ett tag.

Hon sa att det går ut på att fråga kroppen saker. Kroppen kan aldrig ljuga men det kan hjärnan.

Kinesiologen frågar kroppen i form av olika "muskeltest". Han/hon kommer att be dig hålla emot med muskelstyrka i olika lägen och genom detta kan kinesiologen se hur kroppen "reagerar".

Hon sa också att kinesiologen kan "paus-låsa" men jag vet inte riktigt vad det innebär.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer men jag hoppas att du får en spännande behandling. Skriv gärna och berätta hur det gick sen om du vill.

KRam Rosarin :)

tildus
0

Nu har jag varit där. Intressant intressant!!!

Han höll fingret på min puls och kunde då också berätta saker för mig som jag gjort, som jag inte berättat för någon. Han mumlade, tryckte på olika punkter, flyttade på benen (jag låg på en brits). Sen rörde han fingret ovanför mig, och jag skulle följa det med ögonen. Han sa att han tog bort negativiteter och blockeringar och berättade mycket om mitt andliga och mediala jag, om känslor och komplex som följt med i generationer, och inte alltid beror på just mig, utan på mina förfäder. Jag känner inte något speciellt nu, men reaktionen kan komma någon dag senare. Väntar med spänning för att i framtiden se om jag agerar och tänker annorlunda efter att han nu behandlat mig.
En sak som jag märker redan nu är att jag känner mig så mycket mer gladare, positiv Skrattande

FiaH
0

Tack för att du delade med dig, roligt att du känner dig glad och upplyft, detta verkade spännande..Skrattande

MariaJ
0

Ja, detta låter väldigt intressant. SkrattandeOm du vill dela med dig av eventuella reaktioner så skriva gärna lite. Alltid skoj för andra att läsa, speciellt för de som kanske är intresserad av att gå till någon kinesiolog. Tack för att du delade med dig tildus :-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Rosarin
0

Åhhhh vad kul att du berättar Tidus! :)

Låter jätteintressant. Härligt att du känner dig mer positiv, det är ju aldrig fel :) Sa han vad man kan vänta sig, hur man kan reagera efter en behandling både i kropp och själ?

Kram Rosarin :)

Tuva-Lena
0

Tildus! verkligen intressant och roligt att få följa dig under utvecklingen! :) Om inte Maria misstycker, så skulle jag tycka att det vore jätteroligt om du vill besöka alternativbehandlingar.ifokus sedan och skriva om dina erfarenheter… Är det okay Maria..? Flört Kram till er!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Klart det är oki..Skrattande Vi samarbetar ju Inga-Lena !!!

Carpe Diem

Maria Johnsson

tildus
0

Ja,han sa att jag kunde få frossa efteråt, och har även fått höra att nu sker det en slags behandling inne i mig i runt 6 veckor. Efter den tiden kan man lätt få en nedtur, men det är väl bara att gråta en skvätt och komma sig vidare Glad

Min känsla nu, och sen i lördags är att jag känner mig mer positiv, jag är stark, attraktiv, ingen trampar på mig minsann. Kaxig på ett positivt sätt. Min syster påpekade också på lördag kväll att jag var annorlunda. Hon kunde inte sätta fingret på vad det var, men jag verkade mycket gladare, mer uppåt och med en enorm självkänsla, än förut. Det var innan hon visste att jag varit på behandlingen.

Han sa att jag skulle gå ut därifrån som en kaxig positiv människa, och han har ju så rätt!!!! Känslan av att må bra i kropp och själv bara ökar och jag är inte heller trött som jag brukar vara trotts att jag sovit betydligt mindre än förut.
Jag är imponerad, för jag visste inte vad jag skulle tänka innan jag for dit. Hade inga meningar om vad som skulle kunna hända.

Cool

MariaJ
0

Underbart tildus.. Kanske ska prova det då.. behöver kanske kaxa till mig och bli lite piggare i kroppen. Tack för att du delar med dig !! Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tuva-Lena
0

#9 Tack Maria! Självklart samarbete! ;)

Sedan blir jag också sugen på en behandling, inte för att jag känner mig nere, men visst vore det ett lyft att få bli lite kaxig också! Hä, hä! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."