OMTANKE och FÖRSTÅELSE!
Borde det inte var så att man skall Alltid vara Förstående och Omtänksam även emot de männikosr som är annorlunda eller som utövar något som man inte förstår. Tyvärr så är det inte på det sättet utan man går till Attack emot det-den som man inte förstår.
De av Oss som med olika metoder och tekniker gör allt för att hjälpa människor som har diverse problem bör Absolut visa Vidsynthet för Ny Tekniker.
Strävan för mänskligheten har alltid varit att gå framåt, inte bakåt och definitivt inte att stagnera (stanna upp). Tyvärr så finns det Alltid och kommer finnas de som tycker att en Teknik som har kommit till för många år sedan skall vara den Enda och är den Enda som kan hjälpa männiksor men så är inte fallet för då hade Vi fortfarande varit på Stenålder stadiet. Tack vare Framåt strävand individer har männsklighete kommit där den är nu på gott och ont men den Andliga utvecklingen är den som står mig närmast hjärtat, ju mer vi utvecklas Andligt desto mera förståele, empati, visdom, helande krafter kan vi erhålla och förmedla till våra medmänniskor. Allt är Energi, du, jag och hela Universum, vissa energier få oss sjuka om vi inte kan skydda oss. Jag är född med gåvor och förmågor som gör det möjligt för mig att känna av en person-personer, en plats, vad som helst faktiskt och det kan vara enormt plågsamt om jag inte skyddar mig själv. Tack vare dessa förmågor har jag möjlighet att hjälpa varje individ som kommer till mig pga diverse sjukdomar eller problem.
I mina ögon är Alla individer Vackra Själar eftersom jag kan se bortom Egot, det är Egot som blockerar Själens Framgång. Den stunden när varje individ inser sin Storhet, med andra ord Själens Obegränsade Potential och Möjligheter då kommer Våran Värld-Moder Jord att bli Himmelriket för Alla som bor här.
Jag önskar att Ni Alla får leva Era Drömmars liv!

Hejsan Lotus777.. Jag har full förståelse för att man kan känna att det finns ännu mer energier och healande kraft ute i universum och det är upp till varje enskild männsika att känna om man är redo för att ta till sig dessa initeringar. Jag Är inte inskränkt och jag har heller inte stagnerat i min utveckling,, och jag är även öppen för nya saker som kommer.
Om du är en ljusbärare och har gåvor inom detta,, menar då du att vi andra inte skulle ha det ??? Det som jag blir skeptisk mot då det skrivs om det är att det bara finns vissa utvalda.. Och att vi själva har valt innan vi kom ner om vi skulle eller inte.. är det så enligt dig ??
Universum är till för alla enligt min mening.. Jag vet att jag är en ljusbärare och att jag spridet ljus och kärlek omkring mig. Jag har stor empati och förståelse för människor … men det som jag inte har förståelse för är att endast vissa utvalda skulle initeras.. och skulle då känna sig priviligerade.. För mig är alla människor lika och ingen är bättre eller sämre..
För mig är alla utvalda genom att vi valt att gå på jorden..Så är också universums kraft…Healingen kraft är ju till för alla oavsett hur vi benämner den enligt min mening.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej Maria!
Tack för din ståndpunkt men var har jag påstått som du skriver "menar då du att vi andra inte skulle ha det (gåvor alltså)". Tvärtemot har jag försökt förklara att alla människor inte passar för allt, precis lika lite som jag skulle passa att vara ex rörmokare så är inte all intresserade av Helandets Energier. Vissa är födda att Hela andra dras till detta. Antingen man är född med gåvor eller utvecklar dessa för att man dras till Helandets konst så är det en Utveckling som sker och har skett på Jorden för att hela tiden förbättra och ta till sig Tekniker som är enklare o kraftfullare. Detta ser väl du inte som något fel:
Du skriver "det är upp till varje människa att känna om man är redo för att ta till sig dessa initieringar". Jag har inte försäkt att påtvingga någon dessa Initieringar, tvärtemot har jag försökt beskriva vad de är och varför Jag strävar efter att Erbjuda mina Klienter Enklare och bättre Redskap och Tekniker som hjälper dem till ett välmående på alla Plan. Jag har inte angripit någon i detta Forumet pga deras förmågor men desiréé och jag har blivit en måltavla. Jag undrar Varför? kan det bero på att det man inte känner till eller kan angriper man med ord som "behöver du pengar"suck", eller "bondfånger" "vem kan gå i godo för dig". Dessa påhopp tillåter du men när jag försöker förklara att mänskligheten alltid och kommer alltid att sträva efter Förbättringar då blir jag anklagad. När jag tar desi´rée i försvar mot Grova påhopp är det fel också. Jag gick in som medlem för att kunna fösvara henne och sprida lite ljus över MEDICINE-BUDDHAS HELIGA ENERGI men vad jag har fått erfara under denna korta stund är att jag skall sitta på de anklagades bänk och jag är inte en sådan person. Jag arbetar varje dag med människor som har upplevt Kränkning någon gång i livet och pga detta har de blivit psykiskt sjuka eller fått depressioner. Dessa peroner får hjälp att återfå sin Innre styrka och kraft så att de skall kunna leva ett lyckligt och framgångsrikt liv. Jag arbetar som Personlig Coach Indivduellt och med Företag och har Aldrig någonsinn blivit attackerad av Oförstående människor som här.
Jag har fått maail från personer på denna sait som har själva blivit angripna för att de också har "gåvor" och de känner sig kränkta eftersom ni som ansvarar på saiten inte gör något.
Jag har varken tid eller Intention att försöka förklara vad jag menar när det inte förstås. Ta tag i de som fördömmer Oss som vågar tala om att vi har "gåvor" istället för att angripa någon som försöker Belysa vad något är tex detta med MEDICINE-BUDDHAS Initieringar.
Jag visste när Jag gick in här att det skulle bli Problem just för att Jag har dessa Gävor jag har men jag kände Ansvar för en Fantastisk människa (desirée1) och önskade ta henne i försvar efterson ni som har sajten inte gjorde något.
Min tid är Dyrbar därför hoppar Jag av från detta forum där vissa fortfarande är på sandlådenivå.
VÄLSIGNELSER till ALLA!
Hej mariaJ
Jag har förstått att detta inte leder någon vart och jag är inte intersserad av era åsikter längre för ifall ni inte visste det så finns det många fler ute i världen som vet och kan mycket´mer än vad ni överhuvudtaget kan fatta tydligen och det är en himmelsk lättnad eftersom att det visar att alla inte är lika trångsynta som ni. Här får ni ett gott råd: Håll er till det Ni kan och försök inte leka med mästarna för att det klarar ni tydligen inte av. Det är som Zoritza skriver att detta är sandlådelek och inget forum. Ni kan lika väl lägga ner det men då å andra sidan så vad ska så vilsna själar som ni syssla med då? Gör både er själva och mig en stor tjänst, glöm mig och Zoriza.
Vh Desiree

Hejsan Lotus777..
Du ville svara öppet från mitt pm, och då svara jag också i tråden.
Det du skriver i detta inlägget är ju nästan bara anklagelser som du känner att vi har gjort mot dig. Varför känner du det ?? Jag har absolut INTE gjort några anklagelser, och jag är oerhört ledsen för att du uppfattar saker så. Jag skrev ju ett pm till desiree1 som var tillmötesgående och som förklarade hur jag ser på olika saker..
Du behöver inte lämna forumet för att inte alla tycker likadant, heller inte för att du tror att du inte är välkommen.. Du är välkomen !! Du säger ju själv att vi är olika och är ämnade för olika saker i livet.. Och visst är det så !!!
Du skriver även att du fått pm av personer som blivit påhoppade på forumet, men att vi inte gör ng.. Då vill jag säga att jag har aldrig fått ng pm om att någon skulle vara utsatt eller påhoppad på sajten. Det finns ingen som ska känna sig påhoppad eller kränkt på sajten, för då hoppas jag att de kontaktar mig så man får reda upp det.
Du ska också veta att det är ibland svårt som Sajtvärd att dra gränser på vad som är påhopp eller kränkning.. Min gräns som Sajtvärd är då när en medlem öppet kränker eller förtalar en människa vid namn öppet på sajten.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

dessiree1..
Jag är ledsen för att du upplever sajten på det sättet.. Om du nu tror att ni skulle vara någon Guds Gåva här på jorden, med högre vibratoner än oss andra så är det ditt val.. För mig så tyder inte ditt inlägg på att du skulle vara upphöjd i dina energier,, för då uttalar man sig inte på det sättet..
Jag vill att du ska veta att jag kan ta mycket,, men att säga att vi skulle vara trångsynta här på forumet är mycket lågt för mig…Jag förstår inte att du överhuvudtaget kan uttrycka dig på detta sättet.. För mig är det otroligt.
Jag vill önska dig lycka till med allt i livet !!
Ljus och kärlek till dig på din väg …
Carpe Diem
Maria Johnsson
Blir oxå väldigt ledsen när dessa saker händer på forumet, för visst vet vi väl alla som är på detta forum att vi inte är trångsynta, för då hade vi inte sökt oss hit. Här har vi i min synpunkt skapat mycket glädje, och delat med oss av våran olika saker i livet. Vi är alla olika och unika på olika sätt, ingen är mer än den andra, fast vi är i olika faser i våran liv. Det är meningen att vi ska ge och ta på olika sätt. Bråk skapar ingen gott. Jag hoppas vi kan finna tillbaka till den glädjen som var, och alla ska få vara delaktiga. Men jag blir så ledsen när jag läser att det är en sandlådelek, och mästare försöker vi inte vara, för vad skulle jag här och göra då. Ibland får vi faktiskt välja vårant sätt att uttrycka oss, vi är alla här av olika anledningar, och det skall respekteras,utan att dömma.