Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 664 ggr
Aggii
0

vad är andlig healing?

Vad är skillnaden mellan "andlig healing" och "reiki healing". Vad jag vet så använder man symboler vid reiki, gör man det även vid andlig healing?

Aggii

rosmarin90
0

Hej andlig healing är ett svävande begrepp för mig o kan nog innefatta många former. I t.ex spirituell healing använder man inga som helst symboler,

ljus Rose

beaver_se
0

Med Reiki leder man energi genom sig till andra.

Annan healing så mediterar man upp energin i egen kropp och leder den till den man behandlar, skillnaden är att med Reikin behöver du inte vara rädd för att bli kraftlös om du släpper för mycket energi.

MariaJ
0

För mig så är andlig healing ett begrepp som jag uppfattar som att man använder andevärlden och hjälpare med sig för att tillföra healing till någon. Det är så jag ser på det.

Jag har precis börjat att utöva reikihealing och för mig är det ett självklart val att använda mig av reikin nu då jag är en kanal i healingen. Även innan reikin kom in i mitt liv, så jobbade jag på samma sätt, men det är mycket kraftfullare nu. Jag känner mig ochså som en kanal och jag känner hur livsenergin går igenom mig och in i klientens kropp. En underbar upplevelse.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

signemo
0

Hej

Har som vanligt lite frågor. Hur gör man när man ger healing. Ja det är förståss nått man måste lära sig. Men lite kort svar kanske. Sen när man tar emot. Är det nått man skall tänka på då. Vara koncentrerad, avslppnad etc.

Är så intressant detta men jag kan alldeles för lite.En gammal arbetskamrat har börjat ge taktil massage. Mycket avlsppnande det också.

Var rädda om varandra

MariaJ
0

Du som klient behöver inte tänka på så mycket igentligen, men det behöver heller inte reikiutövaren. Jag öppnar mig för reikin och upplever sen värmen komma i händerna. Jag känner ju hur det går igenom min kropp och in i klientens, men man behöver inte vara 100% fokuserad på att ge reiki, för den livsenergin flödar ändå.

Detta är mina upplevelser:-) och hur jag ser på det ! Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Rosarin
0

Hej!

jag har också en fråga :)

Kan man förmedla livskrafsenergin, Ki, sosm ett redskap för energin och samtidigt ha hjälp av sina guider och hjälpare?

Tacksam för svar :)

Kram Rosarin  :)

demon_sid
0

ÄH  detta är bara bara **HUMBUG som folk tjänar pengar på vilsna själar som tror på detta……

Skrattande.**

**

Kan spöken gråta ?
Finns spöken ?
Funkar anden i glaset ?
Finns det fjärtar i rymden ?

Dessa frågor kan man ställa sig först och främst….

Vem är jag finns jag e.t.c…

**

beaver_se
0

När man lär sig Reiki får man Reiki guider, dessa hjälper till när det behövs. finns bilder i boken "Hands of light" som visar ungefär hur det ser ut/verkar när man får hjälpen vid healing.

Rickard07
0

Freddan du är the one and only!

MariaJ
0

# 7 demon_ sid.. jag skulle bara vilja fråga dig.. Har du provat healing? Jag tycker det är lite synd när man kommer in och skriver inlägg som dina och påstår att alla de som utför healing skulle gör det gör för att tjäna pengar. Jag gör det inte för att tjäna pengar på det, utan jag älskar det jag gör. Att se en annan männsika må bra och glädjas med det åär den bästa belöningen.

Då jag erbjuder min tjänster så erbjuder jag den tjänsten som personen vill ha. Jag har hjälp många människor att må bättre, och det är underbart. Jag är under utbildning till healing och regressions terapuet.Skrattande 

Oavsett vilken tjänst du utför, så tar de betalt för tiden och kompetensen för att få hjälp, råd och stöttning. Det är väl underbart att man kan hjälpa andra människor på olika sätt. Jag har ingen tandläkarutbildning, heller ingen kunskap i bokföring,, inte heller inom flera andra yrkesområden som jag själv behöver. Jag betalar för de tjänster som jag vill ha.

Så gör min kunder och också !!Skrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

demon_sid
0

Asså detta med healing, kanske vare fel grej att angripa,…
Men jag satt bakom en som utbilda sig till medium….
PÅ en restaurang , de hade haft en utbildning i att bli meider…
Jag trodde det fanns en del som saida…Inga som utbilda sig till det…..(asså jag hörde varje ord de 4 som satt på restaurangen sa) Eftersom jag är tyvärr född med stora öron och liten snopp. Alla har vi fått ngt vi skall dra nytta av…

Det var det jag menade , kanske angrep fel .

Mvh Fredda so önskar dig all lykka till med healingen Kyss