Healing iFokus

Healing

Etikett: reiki
Läst 1495 ggr
MariaJ
0

Kan healingen stanna i luften ?

Jag har varit med om en sak i helgen, som jag blev lite fundersam över. Jag började känna förskylningssymptom redan i fredags, men igår satte det riktigt klorna i mig. Jag pratade med en bekant i fredags som gått reiki 2 och hon lovade att sända mig lite reiki, men jag kände det inte förren i lördags kväll. Jag kände då hur jag omslöts av ett ljus och jag upplevde det väldigt starkt då, och jag kände att det var den reiki som hon sände till mig.. Men hur kan det vara att reikin kom på kvällen vid 21.30 då jag skulle lägga mig ? Kan reikin trots allt ändå avvakta och komma då jag är mottaglig och är redo för den ?

Detta gjorde mig lite fundersam, eftersom jag ju upplevde den så starkt när den kom. Tror ni det trots allt är möjlight att den livsenergi vi sänder genom reikin kan vara så "smart" så den kommer när man är redo för att ta emot den ?? Har ju aldrig upplevt detta innan, men det är v äldigt intressant ..

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Perla
0

De upplevelser vi kan få under en reikibehandling eller som du nu fick på en helt annan dag än då reikin utfördes, har inget att göra med själva reikienergin.

MariaJ
0

Inte ? Hur menar du då Perla ? Nu blev jag ju nyfiken ? Skrattande Kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Reikienergin är helt ren och framkallar inga upplevelser. Det vi upplever under en behandling har att göra med våra personliga förutsättningar som t ex en medial förmåga.

rosmarin90
0

Hej Maria

Det beror på hur den som skickar formulerar sig när den sänder. Vet du exakt tid när hon sände? Man kan skicka både framåt o bakåt i tiden. Eller säga att det ska nå mottagaren när den är mottaglig eller i lugn o ro.

kram Rose

MariaJ
0

Ok.. Tack ..Jag vet inte exakt när hon skickade den, och det kan mycket väl vara så att hon skickade den till mig så att jag skulle få den då jag går och lägger mig. Jag ska höra med henne.Skrattande

Men jag har ju upplevt mycket då jag både ger och får reiki. Är det då inte alls förknippat med reikin i sig, utan endast med min mediala förmåga ?

Jag kan ju känna av ute i auran också då jag jobbar,, är det inte heller reikins energier ? Varför jag frågar är ju för att jag har känt det innan, men sen jag blev initerad så är det mycket starkare. Det är ju så spännande och underbart ! Skrattande

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Nu har du inte berättat vilken typ av upplevelser du syftar på här eller vad det är du känner av ute i auran så det gör det svårt att svara på vad det är utan gissa.

Det är många som tror att man måste uppleva saker när man ger och tar emot reiki vilket är felaktigt. Tyvärr bäddar det också för besvikelser och misstro mot verkan i reiki hos dem som inte får några upplevelser, eller för dem som får dem, den dagen som upplevelserna upphör temporärt eller permanent.

MariaJ
0

Oki .. jag har full förståelse för hur du menar. Man ska inte ha några förväntningar, mer än att man ska veta att det är livsenergin som flödar. Det jag mest syftade på i ovanstående inlägg var hur jag som reikiutövare jobbar och upplever. Jag skulle aldrig utlova några extra upplevelser till personen som kommer, då jag är fullt medveten om att vi alla känner olika. En del personer kan känna massor, medans lika många endast känner en skön avkopplande stund. Inget är fel eller rätt, då syftet ju alltid är att ge healing..och inget annat.

Jag uttryckte mig kanske lite fel i ovanstående inlägg, och jag ber om ursäkt för det !Skrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

rosmarin90
0

Men kan få mycket till sig när man ger healing o när man får healing. Bilder kan dyka upp, man kan få signaler på att flytta händerna nån annanstans på personens kropp. Ibland får jag andra föreskrifter som att lägga in färg eller plocka bort nåt eller laga nåt. Som jag ser det är det min Reikiguide som ger de föreskrifterna. Jag pratar inte gärna under healingen, men brukar berätta efteråt om det är något jag vill delge.

Upplevde under en distanshealing, att jag fick upp ett tidigare liv på personen, dödsorsak som gick att härleda till besvär hon har.i normala fall förmedlar jag inte tidigare liv, det är nåt jag tycker man ska uppleva själv i regression. Men nu kom det o det hade med läkandet att göra.

Jag är rätt öppen för såna här saker, men anhöriga förmedlar jag inte när jag ger. Det är medialt arbete så i så fall får de komma efter själv healingen. Andarna alltså…

ljus Rose

Perla
0

Förväntningarna byggs upp genom att reikiutövare och de som har fått healing berättar för andra om sina upplevelser i samband med reikibehandlingen. Det går inte att undvika. Därför är det viktigt att alltid informera om att reiki är en ren energiform och att ev. upplevelser inte har något samband med det helande som reiki startar upp i kroppen som behandlas.

Perla
0

Jag har fått lära mig att ju mindre behandlaren presterar desto bättre flödar reikienergierna. Jag kan ju säga att för mig som alltid har lidit av prestationskrav var det oerhört svårt att ta till sig och förstå innebörden då det i grund och botten gällde att helt överlämna sig i tillit till att reiki fungerar utan min, eller någon hjälpares/guides medverkan (vilket är en form av prestation).

Risken med att tala om allt som man behandlare upplever under behandlingen (även om man gör det efteråt) är att de som inget vet om reiki tror att det är upplevelserna som är avgörande för att reiki fungerar.

Upplevelserna blir ett falskt kvitto på att behandlingen har fungerat och behandlaren genom responsen ifrån klienten "luras" behandlaren att omedvetet känna ett behov av att prestera upplevelser under behandlingen.

Medialt arbete kan innebära så mycket mer än att "bara" förmedla kontakten med anhöriga. Det du har beskrivit att du har upplevt under reikibehandlingar är exempel på det som man kan uppleva när man är medial (dvs öppen för översinnliga upplevelser). Även om man inte utövar reiki.

rosmarin90
0

#10# Håller med om att man ska vara en så ren kanal som möjligt, men för mig är det viktigt att veta att man har en Reikiguide med sig i arbetet. Det jag får upp ser jag som viktigt för klienten. Jag berättar sällan eller rättare minns sällan allt som sker under behandlingen.

Det här är mitt sätt att arbeta, det har fungerar under de 12 år jag har arbetat. Det här med att förmedla andar efteråt innebär att de får boka en tid för en privatsittning.

ljus Rose

MariaJ
0

Mitt sätt att jobba är också att jag är en ren kanal till livsenergin, men jag kan inte hjälpa att jag får bilder, känslor, intutioner då jag jobbar. Jag använder dem endats i positvt syfte då jag arbetar.Jag kan få mycket saker till mig då jag healar, men jag nämner inte ens hälften. Endast det som jag vet är viktigt att nämna. Jag litar på min intuition då. Jag lägger mig inte i människan liv på det sättet, utan är ju en ren kanal för att starta en healande process. Jag känner också att jag har en reikiguide med mig vid behandlingarna, precis som dig Rose… och för mig känns det mycket bra. 

Jag gjorde en behandling på en kvinna som hade mycket smärtor i ryggslutet. Jag gjorde en reikibalansering först och sen gick jag direkt på bas-mage.. jag healade både framifrån och bakifrån. Hon hade sån värk att hon knappt kunde lägga sig på britsen då hon kom. Jag fick till mig endel under behandlingen och sa det jag tyckte var väsetligt i hennes fall. Hon åkte hem och några timmar senare hörde hon av sig och sa att hon var helt rörlig och symptomfri.. Och att hon kände sig pigg och alert.. Hon har fått en helt annan energi i vardagen även nu en vecka efter behandlingen.. Jag tycker att hon är ett mycket bra exempel på att även om hon aldrig blivit healad innan, och även att jag nämnde saker för henne,,, så kände hon av livsenergi.. Hon kände att hon blev bättre genom den healande kraften. 

Kram Maria

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Jag håller helt med er. Det är klart att det kan kännas tryggt att ha en healingguide med sig (vilket jag också har) men den kontakten är inget som är nödvändigt för att få reikienergin att fungera.

rosmarin90
0

#13# Jag tror inte alla mastrar pratar om guider o jag tror inte heller det är nödvändigt att göra det. Håller med om att man bara är en kanal och att man kan lita på att energin gör det den ska.

Ibland behöver folk prata också, men efter healingbehandlingar är det oftast inte så. det var stor skillnad när jag höll på med zonterapi då pratade folk verkligen av sig.

Jag tror att oavsett vilken naturmedicinsk behandling man än gör, startar en process, vår egen läkeprocess triggas igång.

Själv får jag mycket info när jag får Reiki, både kreativa ideer eller saker som jag behöver ta tag i mitt liv.

ljus Rose

MariaJ
0

#13… #14    Håller helt med er Kyss  Kram Maria:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

rosmarin90
0

Kyss

Perla
0

All behandling, även traditionell västerländsk, medicinsk behandling, triggar igång en läkningsprocess i kroppen. Det speciella med reiki är att om man använder den som det är tänkt går det inte att göra fel. Det blir alltid exakt så som det ska för den person som får behandlingen.

Kram på dig oxå. :)