Healing iFokus

Healing

Etikett: reiki
Läst 983 ggr
MariaJ
0

Då var jag redo för Reiki 1

Jag vet att universum redan innan initeringen förberedde mig på at gå reikin, pga många saker. Jag hade inte en tanke på att sluta röka för 5 veckor sen, inte heller på att jag skulle gå ut och gå 1-2 timar / dag, jag hade absolut inte en tanke på att sluta dricka kaffe för 3 veckor… var har nu då allt detta kommit ifrån. Visste universum att jag skulle in i rekin, så de förberedde mig inför reikihealingen ?? Allt detta slog ner som en blixt från klar himel då jag och en vännina var ute och gick för ca: 4 veckor sen… jag kände själv hur det slog ner i huvudet på mig och tvärstannade och sa.. jaha.. jag ska sluta röka nu.. men då hade jag INTE ng reikitänkande alls..sen följde allt annat bara med .. med kaffe,, med motion, med reningskuren osv…

Nu är jag initerad, och jag måste bara säga att jag är förvånad över hur snabbt och hur kraftfullt det känns bara efter knappt en vecka. Jag har alltid healat, men att det kunde bli så här starkt trodde jag aldrig.

Jag healar mig själv varje dag, jag tränar på mina nära, samt ng få nära vänner. Jag märker från gång till gång hur jag förändras som kanal, det är fantastiskt. Jag känner hur mn kropp jobbar sig igenom olika delar för att heala mig, och det känns fantastiskt.

Om jag känner såhär nu,, hur kommer det då att kännas i reiki 2 ?? det är min stora fråga. Jag följer bara med, för att det är så härlig upplevelse. Att känna utvecklingen för varje dag och expandera i sin kanal.

Är det fler som blivit vägledda in i ng på detta sättet, där man klockrent kan se hur allt hänger ihop ?? Jag tycker själv att det är så fantastiska att man knappt kan förstå det.. Vore så skoj att höra era berättelser om hur ni hamnade i just rekinshealingnes tankar.

Kram och ljus till er alla ///  Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Vill bara säga lycka till Maria, och tack för energien du gav mig genom att fylla på mig, märkte markant skillnad. Du är såå duktig, och jag glädjs med dig enormt. Kram Fia

Britt-MarieA
0

Hej Maria!
Jag blir så glad när jag träffar dig och jag läser detta om dig! Du har varit sååå otroligt duktig tycker jag och jag vet att du kommer att fixa detta hela vägen.

Många kramar till dig min vän!

MariaJ
0

Tack snälla ni.. Generad.. ni ger mig också så mycket. Mer än vad ni någonsin kan tro. //  Kram på er ..MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

rosmarin90
0

KyssVälkommen till Reikigänget. Jättekul att du gått ettan…

kram Rose

Gwydion
0

Hejsan MariaJ, visst är det spännande med hur reikin fungerar. Har själv haft mycket nytta av reikin både vad det gäller mig själv och andra.

Lycka till med ditt nya liv. / Roger

MariaJ
0

# 4 tack Rosmarin90.. Detta är det bästa jag gjort på länge:-)

# 5 Ja, visst är det spännande,, och en otroligt upplevelse när man ser att både jag och personen märker av det väldigt mycket.

Jag måste än en gång säga att jag utövar reikin både på mig själv , men även på andra med glädje. Jag kan säga att både jag och de som jag tränar på märker resultat direkt. Min son har frågat i flera dagar om jag kan göra en reiki på honom, så idag gjorde jag en reikibalansering på honom.

Han sa - mamma det knäpper och bubblar i min mage,, samt så sa han…- mamma det var som om jag fick en stöt i magen och nu bränner det i pannan.. Jag var då vid magchakrat och tredje ögat på honom. Och det visste han inte för han blundade :-) Så han kände ….. Underbart !!

Jag känner för varje gång hur stark den blir i händerna. Helt otroligt. :-)

Hur var era upplevelser då ni började med reikin ? Ni kan väl berätta. Det är så spännande att höra era berättelser:-)

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Rosarin
0

Åh vad spännande!!!

Lycka till jag är säker på att det kommer att gå bra!

ljus och kärlek!

kram Rosarin :)