Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 740 ggr
signemo
0

Energitjuvar? Taktil massage?

Nu blir det visst två frågor.

Hur går det till när man får energi :-). En kollerga till mig går och fyller på ibland. Han har berättat som mottage. Men hur gör Ni.

Sen har jag gått och fått taktil massage. en gång. O vad avslappnande. Kändes som hon först vred på min kropp (fast jag låg rakt) Mot slutet så drog hon ihop och räta till. Konstig känsla. Svår att förklara så ni förstår.

Men hur fungerar det?. Skall fråga ordentligt nästa gång. Hur jag kom dit första gången. Jo, jag känner henne som ger massage och blev nyfiken förståss.

Var rädda om varandra

FiaH
0

Hej på dig, och varmrt välkommen till oss. Det jag kan berätta är när jag fyller mig med energi, gör jag det genom ev meditation, där jag då går in och fyller på med energi och visualiserar mig av med det jag inte behöver. Sen finns det nog många sätt att fylla sig med, men i dagsläget är det vad jag gör. Kul fråga. Må gott kram FiaHGlad

elsa-linnea
0

Hej Signemo!

Jag arbetar som diplomerad taktil massör inom region skåne, jag har gjort detta i 4år nu. De personer som kommer och får massage har alla sin speciella upplevelse av kroppen. Vid vissa massagerörelser följer man med musklernas och nervbanornas anatomi och vid vissa rörelser går man emot. När man går emot kan det hos en del personer uppfattas som en vridning och när man går med kan det kännas som det rättas till. Kanske är det det som du kände.

Jag svarar gärna på frågor om taktil massage, om jag inte kan svaret så kan jag försöka ta reda på det. jag har även en kollega som också arbetar med denna behandlingsform och hon är säkert också behjälplig

Ha en skön helg

Ann

MariaJ
0

Jag kan även hänvisa dig till min hemsida där står det om reikihealing, och vad som händer i kroppen. Det står även där vad som kan behdlas och hur kroppen kan reagera..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör