Karmans Energier
Jag vill gärna ta upp ett ämne som är ganska omfrågat. Det gäller Karma och vad Karma är ?
Karma är en energi som ligger kvar hos själen sen tidigare liv. Man kan se en speciell händelse, ett viss beteende eller att man prövas inom samma sak flera gånger i livet. Det kan gå som en röd tråd genom livet, och man förstår ändå inte varför man råkar ut för saker om och om igen. Karma är inget positiv egentligen, utan det kan man ha med sig för att man ska lära sig att hantera just den speciella handlingen på ett bredare och mer förstående sätt. Att bemöta sitt karma är positivt. Ser man ett återupprepande mönster i sitt liv och lyfter fram det, så bejakar man händelser och situationer och tittar mer på varför man ska gå igenom det.
Det sägs också att karmaenergierna kan ligga kvar i cellminnet. Cellminnet är den lilla del av oss som påverkar och bygger upp oss som vi är.
Är det någon som känner igen sig i detta jag skrivit ovan ? Skriv och berätta hur du upplever ordet karma, och om du påverkats eller tror att du har något med dig sen tidigare liv ? Kanske har du redan sett att du haft med dig ett karma, men brutit det och lärt dig något av det ? Skriv !! Berätta allt ni känner !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag tror på karma, men jag tänker inte så mycket på det.. Det finns en bra bok som heter: Din dagliga karma av Carmen Harra

Jag är övertygad… jag är säker på att det är vad jag har problem med! Jag är en person som har haft oerhört dålig självkänsla, den är aningens bättre nu men jag har långt kvar att gå…
Jag separerade från ett oerhört känslomässigt destruktivt förhållande för tio år sedan. Fick av en kinesolog veta att jag levt tre (!!!!) tidigare liv ihop med honom… snacka om att ha svårt att bryta sig loss ur negativa mönster!
Jag är även övertygad om detta ligger kvar i mitt cellminne, jag tror nämligen att jag ärvt mönstret från min mamma… och min kropp beter sig som hennes trots att jag lever ett totalt annorlunda liv än hon och därför borde få andra typer av reaktioner. Det ligger någon form av svår stress i mitt cellminne tror jag och i och med att den finns på den nivån vet jag inte riktigt hur jag ska komma förbi den.

Jag har börjat att fundera vad mitt karma är. Jag har mina aningar vad det kan vara. Fått sett lite glimtar ur mina tidigare liv och vad som jag går igenom i detta liv. Visst har det ett samband. Jag tror att allt finns i våra cellminnen det som vi har fått varit med om i tidigare liv. Jag har funderat på att göra en Regression och få lite hjälp där genom att titta närmare på mina tidigare liv och förlåta allt som jag har varit med om då.
Att bryta negativ karma kan man göra om man uppriktigt förlåter den andra när det är ens tur att "ge igen". Gillar man astrologi så finns boken Karmic relationships av Martin Schulman ISBN 0-87728-508-X. Här kan man "kolla in" vad läxan mellan de två är. Om man vill ta tag i ett mindre bra förhållande eller undrar varför det gick åt skogen… Så finns det en vink här.

Om du tänker på mig så är jag nog ganska klar över vad det handlade om. Det handlade om mig! Visst skulle man kunna tycka saker om honom men han gör sitt bästa hela tiden och sliter själv med extremt dålig självkänsla.
Men jag tror att mina mönster egentligen handlar om min mamma och mig… på något konstigt sätt… eventuellt min dominanta syster med, fast iofs boken kanske kollar på sådana relationer med? Jag har problem med att ständigt möta människor som vill dominera mig. I alla typer av sammanhang och i alla sorts relationer! Jag tror att jag bär detta sedan flera generationer (har forskat lite kring min mamma och mormor och de verkar ha haft samma problem.
#5 Boktipset var inte riktat till nån spec. Att bryta mönster är en helt annan sak, och inte så himla lätt. Om det är karma så brukar den upphöra när man "lärt sig läxan" och vad den är är svårt att säga, det får man försöka komma på själv. Villket inte är lätt när man är mitt uppe i smeten. Löser någon annan det får man tillbaka problemet. Men du verkar vara rätt väg iallafall så du reder nog upp det till slut även om det är kämpigt.
Ja, jag är säker på att jag släpar med mig nåt slags "oförskyllt-råka-illa-ut-karma" med mig! 
Vet ni, att jag har inte mindre än 5 gånger under de senaste sex åren, råkat ut för kravfakturor som varit felaktiga, och som jag har fått driva till Tingsrätt. Den sista ligger just nu hos Tingsrätten för behandling. Man tror inte att det är sant! Och alla gånger har jag fått rätt dessutom. Sökanden som det heter, har "återtagit sin talan" - även den sista!! är det sant, eller vad då..?! Usch jag blir så arg när jag tänker på det! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

# 5 .. jag skulle nog råda dig till att börja affirmera och försöka släppa den energin omkring dig som drar till dig dominanta människor. Kanske är det så att din Aura ger ut dessa energier. Och genom det så drar du också till dig människor som dominerar dig. Släpp den energin problembarn, släpp in de nya energierna omkring dig. Se dig själv ha ditt liv i dina händer ..
Krm och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör