Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1373 ggr
Opal
0

Healing på sig själv

Efter reikikursen så gjorde jag reiki på mig själv flera gånger i veckan. Det var ju så skönt och avslappnande. Men helt plötsligt så slutade jag med det. Då funderar jag om jag är lat eller så gör jag andra saker som är viktigare som meditation. Visst är det så att olika perioder gör vi olika saker. Kanske en dag kommer jag att använda reikin på mig själv igen.

FiaH
0

Tror säkert att du tar upp det igen, men ibland är det så att vi väljer andra saker som vi behöver just nu, och då är det nog bara till att följa flödet, sådan är jag med ibland. Och det är inget fel i det, utan gör vad som känns rätt just nu, så kommer det andra när du dras till det. Ha det gott kram Fia

MariaJ
0

Håller helt med Fia. Vi behöver andningshål ibland i vår utveckling och just nu så är du mer inne i din meditation och ditt inre sökande.. Det kommer när du är redo för det:-) Kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tarotsanna
0

Men är det inte så att när vi ger healing så får vi också själva ta del av energin?

MariaJ
0

Visst är det så. Vi kan heala oss själv på många olika sätt. Vi utvecklas naturligtvis och med healingens kraft inom oss, så all egenhealing är ju positivt att utföra. Man hjälper ju sig själv både med healing och meditation. Så ser jag på det i alla fall..Skrattande

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

Det är underbart att ge healing till sig själv Glad

MariaJ
0

Jag ska oc kså börja aktivt att utföra reikihealing på mig själv. Behöver det nu när jag går in i en ny förändringsfas. Ska bli spännande att se hur man förändras:-)  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Lycka till Maria, det går jättebra. Kram

Tuva-Lena
0

Jag brukar göra reiki på mig själv varje kväll/natt innan jag somnar. Även om jag inte går över alla chakran, så är det ändå naturligt att lägga händerna på magen vid hjärtchakrat eller solar plexus, och då ligger jag och tänker reiki ett tag innan jag somnar. Väldigt avslappnande och jag somnar ganska omgående. :) Annars är jag nog den lata typen jag med. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."