Två frågor om healing..
Hej, det här är mitt första inlägg här på Healing.
Tänkte ställa ett par frågor som jag har funderat på.
1. Om någon ger distanshealing till en person som inte befinner sig på avtalad plats, vart tar energin vägen? En konstig fråga kan tyckas… men jag har funderat på det.
2. Av en väninna som är reikimaster har jag hört att man inte ska ge små barn healing, varför inte? Det måste ju vara bättre än att tex. ge hostmedicin eller alvedon om barnet hostar eller har ont i halsen?
Varma hälsningar
/Tinnie.

Hej Tinnie, kul att ha dig här!
Oftast när man ger healing så inriktar man sig till personen ifråga och inte till en plats. Så på det viset spelar det ingen roll om personen är här eller där. Det är därför det är så viktigt att inte skicka healing till en person som inte vet om det pga att den kanske kör bil eller något och helt plötsligt blir väldigt trött etc.
När det gäller små barn och healing så kan det vara så att hon tänker att man inte får behandla barn under 8 år. Det är en lag som socialstyrelsen satt. Detta gäller då alternativa behandlingar för att inga barn ska föra illa vid ev. cermonier och allt annat som också finns.
Däremot så anser jag att vi ger healing till våra barn hela tiden genom att trösta barnet när det gråter. Klappa dom på huvudet, gosa med dom osv. Har du ett barn som är tex förkylt så sitter du kanske och vyssjar det, blåser lite försiktigt i örat vid öroninflammation det är också healing.
Hoppas detta var lite svar på dina frågor.
Mvh LisaL

Hej Lisa
Tack för dina svar.
AH, självklart är det så, ibland tänker jag nog inte längre än vad näsan når! (och den är liten och kort!!) 
Barn får ju aldrig bli föremål för cermonier, så då förstår jag varför man inte "så där rakt upp och ner" ska behandla småttingar. Tur det finns vissa lagar som skyddar våra små.
Hmm.. det är sant, kroppskontakten med barnet, det har jag aldrig tänkt på som healing men det är det ju… i allra högsta grad!

Jag ger healing til mina barn, det är väldigt effektivt. Har även gett healing till andra barn inom familjekretsen. Det känns rätt för mig, om barnen själva vill.
Även jag gör det ibland, och som ni säger, det finns många olika sätt att ge healing på, i mig ligger grunden när det gäller barnen med kärlek, och göra det som känns rätt.

Jag har också gett healing till mina barn, med mycket gott resultat :-) Om barnen själv vill så är det oki tycker jag :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör