Vad är du värd ??
Jag vill gärna skriva en tråd om hur ni alla ser på er själva. Jag kan säga såhär att jag träffar så mycket människor och det är dessvärre väldigt många av dem, som inte vill eller kan se sitt egna värde. Varför ?? Jo, det ligger i en grund inom en, och ju mer man utveckalr sin egna värdering om sig själv, desto bättre mår du.
Du får… det du ger !!
Jag ser mitt värde. Jag är bra. Jag är en seriös, snäll, empatisk, givmild och en trevlig och rolig kamrat. Jag är även ödmjuk och förstående mot min medmännsikor. Jag är en bra mamma. Jag är ärlig och rak, samt att jag har en enorm förmåga till att se andra människors potensial.
Jag skriver inte bara detta, utan jag går in i känslan och är verkligen det. Jag uppskattar mig själv som människa i dessa situationerna.
Hur är du ? Hur ser du på dig själv ? Vilket värde upplever du att du själv har ? Vilka egenskaper har du som människa ?
Var ärliga mot er själva nu. Det ni skriver är ju ng som ni står för och som ni upplever med er själv.
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Mycket intressant fråga Maria! Jag måste nog fundera innan jag svarar. För jag tror att andra upplever mig på ett annat sätt än jag själv gör.
Kram Sanna

Vi lär oss hela tiden nya saker.. jag kan säga såhär att jag jobbar med mycket andra saker i mig själv, där självkänsla och min syn på mitt yttre har fått sig en törn..Att inte vara nöjd med mina kilo är en plåga, men jag jobbar med att förbättra den. Genom Att vara medveten om det och lyfta upp det, så kan vi också göra ng åt det.
Jag anser ändå att jag är värd saker och att jag är duktig på mycket. Men jag har ju skapat tankarna om mig själv och min kropp, och så länge dem ligger där så är det ett oroligt moln över mig. Det är bara till att kämpa på och våga se vad känslan kommer ifrån och hur jag kan bli kvitt den. Säkert därför jag drog isoleringen idag igen !!
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jag har oxå jobbat mycket med mig själv det senaste året. Idag kan jag säga om själv. Jag är snäll, jag LYSSNAR, jag ger av mig själv, är en bra arbetskamrat, är en mycket bra mamma, jag är ärlig, jag är stark. Dessa ord är såå viktiga att lyfta fram tycker jag.
Vissa saker är jag inte heller bekväm med, men jag jobbar på det, och accepterar det. Men att vara stolt över sig själv är inget negativt utan om man kan säga det om sig själv, har man funnit en del i sin inre styrka, tycker jag.
Tro på er själva, tillåt det för en dag, prova och se hur ni mår. Kram på er
Åh fy vad svårt! Så tänker man som sagt sällan. ;)
Försöker väl ändå: Jag är en väldigt lojal person, empatisk och hjälpsam, och värnar främst om de svaga. Jag är en exemplarisk djurägare som vet ansvaret det innebär att ha djur. Dom kommer alltid före mina egna behov - har ju inga barn.. Jag värnar också om naturen och tar alltid den i försvar om någon inte respekterar den. Jag är en bra lyssnare och problemlösare, dessutom humorist som försöker sprida glädje omkring mig. Ambitiös, företagsam och kreativ. Älskar dessutom att se människor glada. :)
Det jag har mindre av är tålamod
och att jag ibland förväntar mig att människor skall se saker o ting ur samma synvinkel som jag själv - det behöver jag jobba på! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Igår anmälde jag mig till en Livsdesign skola på nätet och här har jag kopierat ur välkomst mailet:
För att skapa det liv du önskar dig behöver du fyra verktyg:
1. Din personlighet.
Dina egenskaper är det mest personliga hos dig - och det mest
värdefulla. Vi ska träna dig på att hylla din personlighet.
Den är din främsta tillgång.
2. Medvetna handlingar
Albert Einstein sa en gång: "Vansinne är att agera på samma sätt
gång på gång och förvänta sig andra resultat".
I den här kursen kommer du att uppmuntras att agera annorlunda på
de områden i ditt liv där du vill se nya resultat.
3. Medvetna tankar
Du tänker tusentals tankar om dagen. Vilka tankar ger dig det liv
du vill ha och vilka hindrar dig? Det ska vi titta närmare på.
4. Medvetna känslor
Dina känslor kan vara din bästa livsguide. Men de kan också sabotera
en hel del, beroende på hur du agerar på dem.
Min vision är ett härligare Sverige.
Ju bättre du mår i livet och ju mer potential du upptäcker hos dig
själv, desto mer talang, energi, kunskaper, kraft och värme kan du
ge ifrån dig till din omgivning.
Till dina vänner.
Till resten av världen.
Dessutom är du värd att ha det så bra du kan ha det (precis som
alla andra).
Ska bli intressant att se vart det leder
Kram Sanna

Tack tarotsanna.. Det är precis det som jag själv tänke bygga en kurs i:-) Så underbart och så sant !! Lycka till med din utbildning !! Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Lycka till Sanna, det låter mycket bra, leder nog till något mycket bra. Kram på dig//Fia

Lycka till Sanna på kursen. Låter mycket intressant ut. Kram