Veckans Budskap v 38
Jag vill här genom min vanliga veckans budskap ge er ett kort som kan vara bra för många av er att ta med sig in i veckans händelser och tankar.
Fullbordan
Att starta nya projekt och vara på g, som vi kallar det kan ju uppfattas som oerhört positivt och energiskt, men så behöver det inte vara. Kortet står mycket för att färda det du börjat på innan du går in i nya projekt och handlingar.
Ditt psyke får så mycket att jobba med om du inte fullbordar dina projekt och alla de saker som du ska göra. Att gå med halvfärdiga saker i tanakrna är inte positivt, gå in i din känsla och gör det du ska medvetet så du kan fullborda det. Genom att inte leva i nuet och göra saker medvetet så blir det inte fullbordat.
Kortet vill trycka på att när du badar--så bada fullt ut, när du äter-- så ät fullt ut, när du gympar-- så gympa fullt ut..när du cyklar-- cykla fullt ut, när du lagar mat--gör det fullt ut..ect…När du är arg så var det fullt ut.. förträng ingen ilska utan lev ut och bli et med det. Att förtränga det återskapar bara den. Vi säger ju ofta att vi rensar tankar när vi är ute och går i skogen eller på strandpromenad. Du ska ju inte behöva ha alla dessa tankar det skapas av en ofullbordan, där du har ofullbordade saker i ditt sinne.
När du är ute och går så ska du egentligen kunna njuta och se träden, de små detaljerna i skogen och naturen, höra vindens sus och notera allt underbart i vår natur. Istället så jobbar dina hjärna på högvarv, pga att du inte har fullbordat dina tänkta handlingar i ditt liv.
Vad du är gör så gör det fullständigt, så utan brådska, så tålamodigt att psyket mättas och nöjer sig. Gör det så medvetet så att du är klar med det när du är "klar"..
Lev varje ögonblick fullständigt, som om det inte fanns några därefter.
Ett meddelande från Gudskorten som jag har:
Då ni varseblir världen utifrån den högre kunskapen som står i fullständig förbindelse med skaparen, så vägleds ni av honom eftersom ni har erkänt er enhet med honom. I denna varseblivning råder ingen splittring. Alla inkluderas och sinnet ger och tar emot kärlek i en aldrig sinande ström.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack MariaJ, jag är en sån som gärna har tusen projekt på gång, påbörjade och tänkta, kanske dags att se till att avsluta alla halvfärdiga nu då
Kram på dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tack!!
Jag kände det som om att kortet var riktat till mej hi hi, jag och många flera behöver bli påminda om att det är så viktigt att leva i nuet!
Kram/Yvonne

Tack, Maria, för mycket tänkvärda ord! Så bra att du påminner oss om dessa saker som egentligen är så självklara, men som glöms så lätt! Att vara fokuserad av just det man gör och inte låta tankarna fara hit o dit. Så sant, men ack så svårt!

Tack Maria. Man har många projekt som man börjar med men aldrig slutar. Det får ligga på hög och vänta tills man orkar ta itu med dom.
Att se det lilla i det stora är jättefint, det gäller allt som händer runt en.

mycket tänkvärda ord att ta med sig , tack