Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 716 ggr
MariaJ
0

Vad tror ni ??

Jag undrar lite hur ni ser på hälsoteraputer, coaching, friskvårdare, mediala vägledare,  ect ? Varför jag undrar är ju också för att jag tror att många tror som mig.. Att de är i total balans..Man kan ju vara enromt duktig på att vägleda och hjälpa andra människor, men att ta hand om sig själv är kanske sämre. Hur påverkar det då ens egna sätt att vägleda/coacha någon annan ? Vad tror ni ?

Jag hade nämligen själv fått för mig att människor ser på tex, hälsoteraputer som om de bara symboliserar renhet. Där inget fel finns varken i kropp eller själ. Där det alltid finns en ren hälsopedagogik i allt de tar sig för…Men alla är vi ju människor, så det är klart att det finns avvikelser. Alla går vi igenom olika upplevelser och händelser. Alla går vi in i bakdörrar ..Jag tror inte att alla som jobbar med att förebygga och prata för en god hälsa, alltid sköter sin egna hälsa så 100% som man kanske tror.

Jag tror att väldigt många har kunskapen och vet hur man ska göra,, men att leva efter det är värre.

*Hur förväntar du dig att ng av dessa ovan

nämnda medmänniksor ska vara ?

*Vad tror ni i frågan ? *Är det bara mina egna tankar ? *Är detta en fördom vi/jag har ? *Är det min egna fas som gör sig påmind eller ??

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth-J
0

När man ska arbeta med att hjälpa andra så tycker jag det är oerhört viktigt att hjälpa sig själv också och att ta hand om sig själv. För om inte jag mår bra så mår inte andra bra runt mig heller! Om jag har det jobbigt en period så tar jag paus i mitt arbete tills jag mår bra igen. Då tar jag hand om det som är jobbigt och många gånger så tar jag till den hjälp jag kanske då behöver av andra :) Jag vill heller inte själv gå till någon som ska hjälpa mig men inte mår bra själv, det ger inga bra signaler tycker jag. Sen kan det ju bero på vad det gäller också :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MariaJ
0

Jag håller med dig Elisabeth.. att se och märka när man själv inte är i balans är viktigt. Att tillåta sig att ta det breaket/pausen för att finna sin inre styrka och balans är ännu viktigare. Att bemöta andra om man själv mår dåligt är svårt, då ens egna oblanser påverkar de beslut man tar för att hjälpa på rätt sätt.:-) Se om dig själv,,Det är viktigt !!

Kram och ljus till er alla /// MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör