Healing iFokus

Healing

Läst 879 ggr
Allamej
0

Behöver all hjälp jag kan få

Jag har varit sjuk sedan -09. Men det blev riktigt illa med ett sår som vägrade läka som jag fick i december 2011. Det blev enormt, tog över egentligen hela mitt ben och 1:a oktober förra året så fick jag enorma (20-30 cm) blåsor över hela mitt högra ben. Dom sprack alla samma kväll och blev till sår.

Jag blev enormt sjuk. Efter att försökt få hjälp av min läkare vars enda svar på min önskan om att få hjälp att bli inlagd på sjukhus, så sjuk var jag, var att jag skulle stanna hemma och fortsätta lägga om som vanligt och Allt skulle bli bra.

När vi kämpat hela dagen för att få hjälp så beslutade vi oss för att fara in på akuten ändå. Vad var det värsta som kunde hända?

Jag blev inlagd på studs. Läkaren som tog emot mig berättade senare att han hade inte trott att jag skulle få behålla varken benen eller livet.

Jag hade blodförgiftning, njurkollaps, fullständig undernäring och en massa död och infekterad vävnad.

Jag fick ligga 2 dagar på kirurgen här i stan innan det blev en säng ledig på infektion på NUS. Där blev jag en månad. 8 operationer för att få bort all död och infekterad vävnad och sen 3 transplantationer av hud.

Jag kunde ju inte gå efter det och blev liggande på rehab här i stan i 7 månader. Sen kom den värsta värmen som gjorde att till och med de mest idoga soldyrkade klagade på att det var varmt.

Jag blev sjuk. Jag kunde inte äta, jag kunde inte dricka. Det gick helt enkelt inte att svälja.

Så jag bad och bad om att få åka in och ingen reagerade förrän jag tiggde och bad min läkare (annan VC, kunde inte stanna på den som min gamla läkare jobbade på) på mottagningen om att jag skulle få fara in.

Jag hade inte vågat gå och lägga mig på 6 veckor för jag var övertygad om att jag inte skulle vakna dagen efter.

Han ringde Medicin och jourläkaren där sa att jag skulle komma till akuten dagen efter. Jag låg inne i 4 veckor.

Nu rinner det vätska ur benen, det hjälper inte sårläkningen alls och jag måste verkligen få bort såren från benen, dom måste läka för det finns knappt något kött och ingen fettvävnad kvar på benen att operera bort så blir det så illa igen så blir jag amputerad.

Snälla hjälp mig. Smärtan gör att jag inte får sova mer än 3½ timme åt gången och mellan lurarna så måste jag få i mig smärtstillande så jag ens kan ligga ner igen..

Jag ber er, jag är öppen för all hjälp som jag kan få.

Så om ni har det i era hjärtan att hjälpa mig så blir jag evigt tacksam.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Amandla
1

Jag skickar till dig, du plockar själv ner när det passar dig. Jag ber att allt ordnar sig på bästa möjliga sätt för dig.

Allamej
1

Tack! 🌺

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

allhealing
1

#0,

Skulle det kunna vara så att du bär på mycket obearbetade känslor inom dig. Känslor som när de kommer fram gör dig osäker på hur du ska hantera dom?

Det är väldigt vanligt att blunda för sina egna känslor och istället engagera sig i andra människors liv. Man flyttar helt enkelt fokuset från inom sig till andra personer i sin omgivning. När man flyr löser man inte orsaken till varför man flyr. Istället upprätthåller man flykten.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Ritva Lipkin
1

Försök i ditt inre se hur du läker och har friska ben. Försök inte förstå hur det går till, se bara den inre bilden. Benen ska ju ta oss fram i livet och föra oss till de mål vi har. Vad hade du för mål eller känslor inför framtiden innan du blev sjuk. Ljus och kärlek till dig.

solvinge
1

Jag skickar healing till dig hoppas att det passar vid 10 annars ber jag att det kommer lite senare när det passar bättre.

Allamej
0

Det passar alldeles utmärkt, jag är öppen hela tiden just nu.. måste för jag vet att jag har vänner i alla tidszoner som vill hjälpa så jag kan inte stänga mig 🌺

Hallonregn
0

Jag började gråta av att läsa din text… 😭
H-hur fick du sådana hemska sår….? Sjukdom? .. 😮

Allamej
0

Ingen aning… det kan vara knutet till SLE men jag är inte diagnoserad än. Men jag vet att det utlöstes av operationen och blev riktigt illa på min farbrors begravning.. det var den i december 2011.  Finns ingen orsak som dom kan hitta i övrigt..

solvinge
1

Jag skickade till dig vid 10, (kände du av något, alltid roligt att få lite respons)hoppas att du blir bättre och bättre nu.  Du tänker väl på det där med att du kan skapa med tankens kraft, så se en bild på dina friska ben och känn hur glad du är att du är frisk, om det kommer andra tankar så tänk det positiva om och om igen.  Varm kram!

Allamej
1

Jag kände, det var precis under omläggningen och det gjorde mycket mindre ont så tack för det ❤️

Pratade med läkaren idag och frågade vad hennes magkänsla var, att jag visste att hon inte fick säga det egentligen men att jag ville veta och hon sa att med proverna och det jag berättat för henne och min sjukdomshistoria så är det betydligt mer som talar för SLE än emot.

Jag ska dock få träffa en läkare här i stan som får känna på mig och gå igenom mina leder samt att dom ska ta mer SLE inriktade tester.

solvinge
0

Det låter verkligen tufft det du går igenom, kan tänka mig att det ändå känns bra att veta vad det är. Jag hoppas att du kan tro på att du har änglar med dig, be speciellt Ärkeängeln Rafael om hjälp, han hjälper till med healing.

Svårt att skriva men känner att jag skulle det ändå. Känn efter i hjärtat vad som skulle kunna hjälpa dig. Hör av dig igen om du känner att healingen kan hjälpa. ❤️

Christina_46
1

Hej allamej.

Jag skickar reiki och änglahealing för ditt högsta bästa om en lite stund. Hoppas allt går bra för dig ❤️

Allamej
0

Tack så jättemycket Christina_46 🤗

Christina_46
1

Hej igen Allamej

Du får säg till om du vill ha mer reiki och healing. Jag kan sända igen om du vill.

Allamej
0

Christina_46 jag tar emot närhelst du kan och orkar ge 🌺 Jag håller mig öppen som jag sagt tidigare så det är bara att skicka 🤗

Christina_46
1

Då skickar jag i morgon på em. ❤️

Allamej
0

Tack ❤️