Kronchakrat
Jag undrar om vårat kronchakra kan öppnas av sig själv fast vi inte ens vet om det??? Ibland känner man ju att man är mycket upp i det blå och får ont i huvudet.
Jag tror man ska börja med de enkla svaren… Det enkla svaret på varför man är tankspridd eller har huvudvärk är inte att kronchakrat öppnat sig…

Man kan gå med öppna chakran omedvetet och det kan göra att man blir påverkad på olika sätt, som exempelvis huvudvärk och trötthet. Ibland arbetar vårt högre jag väldigt intensivt och då blir det som vi kallar att man är uppe och svävar, då är det bra att stänga och jorda sig ofta.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Har alltid undrat hur man gör för att stänga ner sig?????

Man kan visualisera att man stänger ner chakrana. Det innebär ju att du kan blunda och ser hur du stänger ett och ett, sen kan du lägga en bubbla omkring dig om du vill. När du gjort det ett antal gånger så kan du göra det snabb och enkelt endast genom att tänka att du stänger dem. Jag brukar känna när jag varit öppen förlänge, då får jag tryck över pannan och huvudvärk. Precis som Elisabeth skriver så är det då bra att jorda sig.
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Chop wood, carry water…
;-)
Något som man ofta glömmer bort ,är att man skall ha samklang med alla chakrana.Det är lätt,att vara fixerad på tredje ögat och kronchakrat (så gjorde även jag,när jag började min andliga utv)
Men har förstått,att det är minst om inte viktigare att öppna upp alla chakran.Att vara riktigt grundad och stabil,innan man öpnnar upp det översta chakrana.Att öpnna upp kronchakrat o tredje ögat,utan grundtrygghet mindre bra.Tyvärr så handlar många böcker om hur vi ska öppna upp!! Men det skrivs mindre om våra nere chakran.Alla våra chakran är lika viktiga,för att få en bra balans.
Kram//molly

Innan meditation brukade jag jorda mig men jag har helt glömt bort det. Ska börja med det igen.
jag brukar bubbla in mig när det blir för jobbigt, men hur gör man för att jorda sig???*L*

Tänk dig att det växer ut rötter från dina fötter som går ner till Morder jords innersta källa. Brukar då dra upp näring och energi från Moder jord, upp till hela min kropp. Du känner att du står och går stadigt på Moder jord när du har blivit jordad. Jag brukar ibland sätta på mig röda strumpor och gå en hel dag med dom.
Med Reiki så sköter de sig själva och man behöver inte manuellt justera dem. På frågan, ja sprit gör att man tappar kontrollen över chackran och i det läget tappar man mycket energi.
Passar på att nämna rökning åxå som inte e bra, skickar man till något och får en "svallvåg av värme" tillbaka kan de va att de tänder en cigg. Finns andra saker åxå som avbryter sändningar…