Healing iFokus

Healing

Etikettintuitionsövningar
Läst 759 ggr
MariaJ
0

OZ Distansträning 3

Nu är det dags att gå in i nästa träningsmoment. Jag tror ni alla har bekantat er med bilderna och känslorna omkring varje kort. Vi tolkar kort olika, men det är viktigt att veta vad korten står för som var och ett. Grunden till kortet kan vara bra att ha med sig innan man gör övningen.

Jag vill gärna ge er en distansträning där ni nu ska ta fram alla kort ur eldsviten, som står för handling. För att känna av varje kort så vill jag att ni drar ett kort varje dag. Det kortet som ni har dragit lägger ni sen åt sidan, för att inte ta det om igen. Detta är trots allt en övning endast för att lära känna korten.

När ni dragit kortet så skriv ner vad som kommer till er direkt. Ha ett block för att anteckan dessa övningarna i. Det kan vara en känsla, en bild, en symbol eller vad ni tycker om bilden, och vad den säger er.

På kvällen innan läggdags så kan ni ta fram kortet och läsa vad ni skrev på morgonen, samt känna om ni fortfarande har samma känsla över kortet. Anteckna den förändring som du känner.

Har kortet hjälpt dig i någon situation under dagen?

Hur ser du nu på kortet?

Hur har kortet påverkat dig då du gjort dina val uner dagen ?

Se lite djupare i kortet, och vad det symboliserade för er just i dag.

Att anteckna kan vara bra, då man utvecklas med korten för varje dag. Det är alltid skoj att se hur man förändras i sin egen utveckling med korten, genom att spara och läsa detta efter någon månad.

Dela nu gärna med er i tråden om era känslor och upplevelser omkring övningen. Vi finns här för att lyssna och ge er respons !

Lycka till !!

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

MariaJ
0

Jag drog kortet " stress " från sviten Eld…. jag kommer att reflektrera och skriva lite ikväll om hur jag relaterar till kortet.

Carpe Diem

Maria Johnsson

Opal
0

Jag drog "källan".

Opal
0

Jag ska gå till källan när jag vill hitta den extra energin, glöden och svaret. Allt finns där inne hos mig.

MariaJ
0

Jag gick igenom mycket saker igår. Jag börjar att förstå sambandet mellan mig själv och det jag vill göra. Att blicka framåt och inte lägga in så mycket stress och oförutsedda tankar i min framtid. Att våga lita på flödet och följa det.

Jag har haft kontakt med en mycket god vän, och även han har gett mig mycket positiva tankar om hur jag kan gå vidare. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Även jag fick kortet stress igår, och jag förstår oxå lite sambandet, precis som dig Maria, inte lägga in så mycket stress i min framtid, utan det som händer just nu är nog meningen och även jag då följa flödet, jag ska försöka ta det positivt….

Clary
0

Jag drog "upplevande" och jag ser det som att inte göra en massa, den senaste tiden har varit full av måsten både positiva och negativa, utan "bara vara". En dag i skogen skulle nog göra gott

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Helenasharmoni
0

Jag drog "Deltagande" imorse för dagen idag och den här helgen har jag gått på kurs. Idag har jag verkligen känt mig som en deltagare i en gemenskap, vi är en väldigt bra och liten grupp. Mycket olika men har otroligt mycket att ge varandra. Jag är otroligt glad och tacksam för att jag har hamnat med just de här människorna för denna kursen.

Tarotsanna
0

Låter härligt Helena! Skrattande 

Kram Sanna

Opal
0

Imorse drog jag "Utmattning", och det stämde så bra, jag kände mig så slut i hela kroppen, ville inte åka iväg till jobbet, har nu jobbat 6 dagar i rad plus jobb imorgon. Hua, det känns. Men sedan är jag ledig 2 dagar, skönt.

Helenasharmoni
0

Nu imorse fick jag två kort: framgång och utmattning hmmm Förvånad

MariaJ
0

Jag drog nu Totalitet. Ska bli spännande att se hur jag ska tolka kortet ikväll. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Jag drog nu kortet, Deltagande, får se när dagen leder mot sitt slut, vad jag får ut av det, Flört

Opal
0

I morse drog jag Deltagande. Har deltagit och disskuterat med 2 arbetskamrater, chefen och sjuksyster om våra pensionärer. Det gick bra, alla fick säga vad vi tyckte. Kände ett stort deltagande idag.

FiaH
0

Jag började jobba idag efter semestern, och träffade många av dom goa pensionärerna, även mina underbara jobbarkompisar, och har precis haft en tarot läggning nu för en stund sedan, som gick jättebra. Har haft mycket omkring mig idag

Opal
0

Idag drog jag Upplevande. När jag tittar på kortet så säger det mig att jag ska vistas mer i naturen, sitta, titta och njuta av det vackra naturen har att ge nu under hösten. Får ta mig i kragen nu och gå ut. Härligt.

FiaH
0

Idag drog jag kortet "Resande" Ett kort jag mer än väl förstår idag, mycket av det tolkar jag som en förändring, från plats till plats i nuläget. är inne i en stor förändring i mitt jobb. Idag var det klockrent för mig….

Clary
0

Drog också "resande" idag och det förstår jag precis. Ska träffa ett medium vilket blir resande på två sätt. En mycket spännande dag blir det

FiaH
0

#17 jag önskar dig lycka till idag. Kram FiaSkrattande

FiaH
0

Mitt dagens kort, blev " Dela med sig" Återkommer i kväll, om vad jag fick fram om min dag.Flört

Clary
0

"Framgång" blev dagens…….

Fredagens resande blev en resa på många sätt. Träffat ytterligare en underbar människa, tänk så många sådana det finns och jag har turen att få träffa dem. Känns fantastiskt!

Gårdagen fick vara utan kort.

Opal
0

Nu drog jag kortet "utmattning". Visst stämmer det jag känner mig hängig och trött, varit hemma från jobbet i 2 dagar.

[Hellas]
0

Nu är jag på gång, Osho Zen leken kom idag så nu börjar jag att träna, det ska bli sååå kul.
Jag skulle ha köpt leken redan i somras men den de hade i affären hade inte någon energi, den var liksom död så jag avstod, men den jag har framför mig nu är blixtrande het, till och med boken glöder

/Hellas

MariaJ
0

Så underbart hellas..Skrattande Lycka till med allt.. jag kommer snart ut med nästa del på OZ-tarot distansträning.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson