Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1797 ggr
Renate
0

Meditation

När jag meditera sent på kvällen vilket det oftast blir, har jag märkt at jag har väldigt svårt för att sova,  snurrar som en elvisp i sängen och känner mig superpigg.

Är det någon som har känt likadant?

Är det för att jag får mycket energier ?

Eller har det överhuvudtaget inte med meditationen att göra?

Hälsningar /Renate

MariaJ
0

Hejsan Renate. Skrattande

När man mediterar så kommer du in i en avslappning och ett meditativt tillstånd som skapar en lugn sinnesstämmning för kropp och själ. Man går ochså in i dig själv på ett sätt som vi annars inte gör. Då du mediaterar så får du säkert till dig många olika känslor och upplevelser som du kanske har svårt att släppa. Jag rekommenderar dig nog att meditera tidigare på dagen, för att du lättare kan gå igenom det som kommer upp efteråt. Att meditera är att möta sitt inre, och då man gör det så reagerar vi olika vid varje tillfälle. Ingen meditation är den andra lik.. så nu börjar du göra din inre resa. Härligt !!!

Lycka till med allt !!  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Renate
0

Hej Maria du har nog rätt, tänkte nog själv att det kunde vara  så ,att det var lite försent på kvällen,  har bestämt  att istället ta mitt långa meditationspass på morgonen direkt. Får se om det blir bättre.

Har idag på morgonen gjort bergsmeditationen , måste säga att det var en riktig bra upplevelse, Kom upp känslor som jag inte har tänkt på, på över 20 år.

Hälsningar/Renate

Opal
0

Har också märkt att jag inte kan meditera sent på kvällen för då är jag så pigg och upp i varv.

#2 Härligt att du gör BM. Mycket händer under den meditationen. Toppen.

LisaL
0

Jag håller med Maria. Det är så mycket du väcker till liv i en meditation så jag förstår att du inte kan sova. Bär vi mycket inom oss eller bara fokuserar på en viss sak i en meditation så börjar kroppen och ditt undermedvetna att jobba. Inte konstigt att du får svårt att sova eftersom du startar en process i kroppen.

Kram LisaL

rosmarin90
0

Hej jag har fått lära mig att inte meditera innan jag ska sova. Men om man mediterar innan, kan man borsta tänder o allt o sen sitta i sängen o meditera. När man är klar kryper man ner i sängen, helst utan att öppna ögonen. Det var min vediska meditationslärare som lärde mig detta.

ljus Rose

[Hellas]
0

Om jag mediterar vid läggdags brukar jag använda muskulär avslappning (jag kombinerar det med något annat som känns bra). Den muskulära meditationen/avslappningen är kanon för att stressa ner eller till och med sova.

Annars håller jag med, jag blir oftast också piggare och mer upprymd.

/Hellas