Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 932 ggr
Opal
0

Healingböcker

Är det någon som har bra tips på healingböcker?

LisaL
0

Är det för att utveckla dig själv eller för att hjälpa andra?

Det finns många böcker att köpa vissa passar det ena andra passar för något annat. Vi är ju också väldit induviduella vad vi vill läsa om.

Jag rek. varmt boken jag skrivit om innan nämligen

Du kan hela dig själv av Louise L Hay! Jättebra till dig själv samt en ökad förståelse när du ska hjälpa andra. Denna bok innehåller också en del med olika symtom och vad de kan bero på. Har den själv i tankarna och ibland till hjälp till mina klienter.

Mvh LisaL

Opal
0

Den boken har jag redan. Jag älskar att läsa och finna information i olika böcker.

MariaJ
0

Stora boken om Healing, med Cassandra Eason. Den går in på många olika former av healing, och är lättläst. // MJ:-)Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Neroli
0

Betty Shines böcker: Helande kraft, Tankens Makt och Sinnets Magi. Bra böcker med övningar.

Alberto Villoldos bok: Shamansk Healing, också med övningar.

/Susanne

Tarotsanna
0

http://www.vattumannen.se/index.asp?Redirect=/product.asp?id%3D16523

Det här är en bok jag inte läst men som jag vill ha Glad Någon annan som läst den?

Clary
0

#5 Jodå Tarotsanna, den boken har jag och den kan jag rekommendera.

Adlibris tar 101 för den, välplacerade pengarFlört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

beaver_se
0

The Healing Touch. First and second degree manual Skriven av William L. Rand ISBN 0-96315667-0-5

Hands Of Light. A guide to healing through the human energy field Skriven avBarbara Ann Brennan. ISBN 0-553-34539-7

Williams bok gavs till alla som gick kurser hos mig tills jag  gjorde en egen svensk manual. Mer kul böcker finns på Näckrosens Bokhandel i Göteborg.

Rosi
0

En bra bok som heter "Det osynliga i Healing" en bok om helande och energier, som är bra ingående om healing ! Helen Gamborg är författaren. Jag hittade den på Adlidbris ganska billig.

Rosi

Opal
0

Tack allihopa för era svar, men jag har läst dom alla utom #7:ans förslag av böcker. Jag vet inte vad det är jag letar efter men något är det inom healingen. Kanske jag kommer på det en dag.

Helenasharmoni
0

Tack för tipsen! Nu har jag beställt Lena Gambogs och Alberto Viloldos böcker, blev inspirerad. Beställde även böcker av Lena Ranehag och Allison Dubois. Nu ser jag fram emot att få bokpaketet! :-)

LisaL
0

Jag håller på att läsa andens anatomi. En bok som man kan ha som lite lexicon också och få vissa a-haupplevelser.

För egen del så tycker jag att första delen var lite smådryg för den handlade mycket om likheten mellan religionerna och det var inttressant till en viss del men lite för mycke i mitt tycke. Andra delen eller kapitlet handlar ingående om de 7 chakrana den däremot är mycket lärorik!

Mvh LisaL

MariaJ
0

Skulle också vilja läsa andens anatomi.. Får jag låna din bok sen LisaL ??? Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

beaver_se
0

En kul bok för nyfikna, som inte vet vad de vill *l*

Superterapier av Jane Alexander ISBN 91 7705536-5

Skriver om en massa olika terapier, kost  och hälsa mm . Hon beskriver en mängd terapiformer, hur de fungerar verkar och lite historia om dem. Lätt att jämföra då hon skriver på samma sätt för alla. lättläst bok e de.