Reikiträffar
Nu har min reiki master äntligen tagit tag i reikiåterträffar igen. Det är så skönt att få träffa andra som man kan prata med och byta erfarenheter med.
Igår gjorde vi en yogisk healingmeditation, sen satt vi i en healingcirkel och sen tog vi en fika och pratade. Jättemysigt. 

Låter ju jättetrevligt.
Jag blev lite nyfiken på Yogisk healingmeditation.. Vill du berätta lite mer om det ?? Vore så skoj att höra lite mer om det. // Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vet inte om det heter så ;-) men det är en övning vi gör ibland på yogan. Man sitter med överarmarna längs kroppen men har underarmarna och handflatorna uppåt. Man blundar och sjunger ett healingmantra… i en melodi. Vi har sjungit så i 5-11 minuter och detta ska öppna upp handchakrat för healing.
Det kanske låter lite konstigt men man känner verkligen att det händer något. Vi började med denna igår kväll och sen hade vi en healingcirkel. Hoppas att du förstod…
Hej Helena.
Är era Reiki-träffar bara för dem som har gått Reiki-kurs tillsammans eller får även andra Reiki-utbildade vara med? Såg att du bodde i Stockholm och jag skulle gärna vilja träffa fler som använder sig av Reiki.
PM'a mig gärna privat, om du vill.