healing till cancer.
En väninnas mamma blev sjuk i cancer. Det var elakartat. Hon fick strålningsbehandlingar men blev bara sämre. Så greppade hon sista halmstrået och gick till en tjej som kan detta med healing. Hon gick regelbundet dit och det visade sig att med healingen så lyckades dom få cancern i schack, den drog sig tillbaka.
Tyvär så flyttade tjejen från platsen, och mamman fick inte mer healing. Hon finns inte idag i våran värld, för cancern tog överhand direkt när hon slutade med healing.
Men jag tycker ändå att det är en bra historia, ett bevis om hur bra faktiskt healing fungerar. En kram till alla som sysslar med healing!!!

Vad jättebra att hon blev bättre. Själv är jag tveksam att göra behandlingar vid just den sjukdomen. Inte för jag tror att det inte fungerar utan snarare om det skulle bli diskussioner med det ena eller andra. Är så lätt att att det skylls på terapeuten eller healern om något går fel.
Samtidigt tycker jag att det är bra om någon vågar för hennes kropp reagerade ju positivt på behandlingen och hade hon kunnat fortsätta så hade hon kanske blivit ännu bättre.
Ledsen att höra att hon inte klarade sig men hon kände sig förhoppningsvis bättre ändå på slutet med tanke på healingen.
Kram LisaL
Ja, healingen hade en stor positiv inverkan på henne. Hon tog ju den i en desperat sista utväg, och när det blev bättre blev hennes själsliga mående också bättre. Visst, det kan bli mycket fel när det gäller så allvarliga sjukdommar, men den här gången gick det bra, också för att hon kände tjejen som healade! Jag är så imponerad över människor som kan detta med healing. Ni gör ett superjobb!!!

Snälla tildus…. du kan också healing. Alla är vi ju vandrade energipelare på ett eller annat sätt. När vi sen öppnar oss för ytterligare kraft och kanaliserar ner mer ljus så förstärker vi energin i kroppen och blir en kanal för det gudomliga ljuset. Man kan lära sig på kurser och utbildningar om man vill lära sig mer om det. Jag håller med i ovanstående inlägg, om att det är svårt att gå in och behandla vid så svåra sjukdomar. Om ng kommit till mig och bett om hjälp, så hade jag nog ändå inte tvekat. Allt som sker är i positivt syfte och av kärlek för att tillföra positiva energier.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag har funderat på att gå en kurs i healing. En kompis till mig är otroligt duktig i sådant och han håller kurser. Men jag kommer inte att gå kursen nu, är nog inte helt redo för det än. Men en dag kommer det nog att bli av! 

#4 Lycka till med allt tildus.. När du är redo så kommer det till dig !!
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Om jag inte gått Reiki-kurser så hade jag aldrig vågat att ge healing…. Jantelagen "Hur kan jag tro att lilla jag ge kan ge healing?"
Genom att gå kurserna så fick jag självförtroende. Det funkar ju!
Så "tildus" gå du på kurs så får du se att du oxå kan…….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, jag har aldrig hållt på med något sådant förut, men jag ska lära mig en dag. Vill lära mig från grunden. Just nu går jag en kurs i medial och personlig utveckling och den är lärande!
Jag kan bara hålla med 3# och #6. Jag trodde att healing endast var för "gudomliga varelser", eller sådana som hade en stark tro - alltså religiösa. Men sedan jag lärde mig reiki så insåg jag att även vi "vanliga dödliga" kan hela. En tro måste man ju ha, men den behöver inte vara särskilt komplicerad, och den behöver inte heller innebära att man avsäger sig några typiskt mänskliga egenskaper. Det räcker med att tro att den goda kraften finns till för oss alla. Kan inte bli mer okomplicerat! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag måste faktiskt berätta att jag plötsligt börjat känna av energier med händerna… Svårt att förklara. Jag känner plötsligt jättevärme från bl.a mina katter, när jag håller händerna någon dm ovanför dom. Det har jag aldrig gjort förut. Det har liksom bara kommit pang på… Jag sa det till en kompis och hon provade också men kände ingenting. Tror jag har öppnat upp kanaler i det sista så att jag blivit mer känslig och mottadlig. Eller tror, jag vet …