Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 714 ggr
Opal
0

Detox

Är det någon som har provat kuren Detox i 14 dagar?? Jag funderar på att göra den. Vill gärna rensa gifter ut ur min kropp.

LisaL
0

Jag har faktiskt inte ens hört talas om det. Kanske för att jag inte tror så mycket på det men vill du berätta lite närmare om hur man gör, äter eller dricker man något speciellt osv?

Mvh LisaL

Opal
0

Man dricker (2 liter) men nu finns det även i tablettform. Finns i plommon och 2 andra smaker. Det ska rensa ut slaggprodukter och gifter och man får ny energi sägs det.

MariaJ
0

Jag är väldigt nyfiken på det. Kan du berätta lite mer Opal. Jag har tänkt i minst en vecka att jag skulle behöva en utrensning. Det är bra för kropp och själ:-)

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Clary
0

Tasteline har artiklar om Detox om man nu vill välja matvägen. Tror att det är ett bra sätt att äta överhuvudtaget. Skulle behöva det.

Drivkvarianten är också bra, provade en dryck som jag just nu inte minns namnet på, får återkomma med det, men eftersom jag är lite frusen av mig passar matvarianten mig bättre den här årstiden.

Kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Opal
0

Ge kroppen en nystart med detox!

Socker, salt, alkohol, rökning, huvudvärkstabletter - allt onyttigt du stoppar i dig lämnar rester som stannar kvar i kroppen. Att detoxa är helt enkelt att gå på en särskild diet, som rensar din kropp på dessa gifter.
Din kropp förlorar energi när den måste bryta igenom all slagg du har i dig. Om du detoxar får du ett bättre flöde i kroppen, kan använda din energi mer effektivt och blir mycket piggare

Alla kroppar reagerar på detox men det är individuellt hur mycket - ju mer slagg du har i dig, desto kraftigare reagerar din kropp. De flesta brukar bli trötta och dåsiga redan under första dagen, och många får huvudvärk. En del kan också känna ledvärk. Under dessa dagar ska man undvika att träna. Men det gäller att hålla ut - belöningen kommer.

Under dag 4 eller 5 brukar det släppa och då mår man jättebra. Då får man en rejäl skjuts med energi och många säger att de känner en mycket skön harmoni i kroppen.
Även om detox i första hand inte är något bantningsprogram så går de flesta ned i vikt, normalt cirka 1-2 kilo på en vecka.

* En detox bör pågå 7 till 14 dagar.
* Planera din detox, gör det inte samtidigt som du har det väldigt stressigt på jobbet eller ska fira din 40-årsdag i dagarna tre.
* Ta det lugnt med träningen de första fyra dagarna.
* Detox är inte lämpligt om du har någon hjärt-/kärlsjukdom eller är gravid.

MariaJ
0

Det skulle jag vilja testa. Jag känner verkligen att jag skulle vilja rena mig kropp efter alla gifter som jag stoppat i den.. Tack snälla Opal för all denna information.Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Clary
0

#5 Tack Opal, du orkade skriva alltFlört 

Jag tror på det, skulle väl sluta röka då ocksåFundersam

Medarbetare på Feng Shui och Indien