Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 6258 ggr
LisaL
0

Tvillingsjäl?

Jag träffade en kille en gång för ca. 3 år sedan på min arbetsplats då. Han var och åt middag där nästan varje dag. Efterhand som vi pratade kändes det som jag känt honom i hela livet. Det som känns lite konstigt är att än idag kan jag känna av hans energier framförallt om han mår dåligt. Han kommer även i drömmarna och hälsar på. Nu har jag ändå inte sett honom på ca. 2 år men ändå kan jag bli påverkad av hans energier.

Tror också att vi varit väldigt nära varandra i ett tidigare liv. Kanske i många…?

Tycker på ett sätt att det är lite konstigt men ändå inte. Någon som har liknande berättelser eller känner igen situationen?

Mvh LisaL

FiaH
0

Har oxå funderat på detta mycket. Kan inte säga till en viss person, men att jag får känslan att jag känner personen och allt bara stämmer på en gång,och att jag nästan kan känna personens känslor. Jag tror att vi har band från tidigare liv till vissa personer, det är därför man får vissa känslor.

Soffe
0

Ja vår själ kan möta samma själ i mer än 1 liv..

MariaJ
0

Jag har också den livsinställningen att vi kan mötas igen här på jorden. Jag tror att om vi öppna för andras energier, så kan vi känna vissa starkare än andra. Varför ? Jo jag tror då att vi är förknippade med dessa själars energier sen tidigare liv, och möts då igen här på jorden. Att vi har något som inte är klart mellan oss, och att saker och ting måste falla på plats.Skrattande

Kan vara att vi har bestämt sen innan att vi ska mötas igen för att färda det eller detta, och när man gjort det så kan man släppa den energin lättare. Jag tror också att om man tänker mycket på en person utan att veta varför, så finns det andra bakomliggande anledningar.. Då är det spännande att gå lite djupare och kanske se vad orsaken är. Spännande !!

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

#3 Så tror jag oxå! Glad

Tarotsanna
0

Jag tror att vi har en tvillingsjäl men flera själsfränder Glad Och jag tror att jag har turen att ha min tvillingsjäl i min sambo!

MariaJ
0

#5  Jag har också alltid känt att jag vill hitta min tvillnigsjäl, men vad jag sen har känt,  är att min tvillingsjäl är kvar på andra sidan. Jag tror inte att det alltid är självklart att våra tvillingsjälar följer med oss ner på jorden..Det är min erfarenhet Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Helenasharmoni
0

Det tror jag absolut, i alla fall att vi har själsfränder som Tarotsanna skriver.

Jag har en vän och vi ringer ofta varandra när den andra behöver hjälp. Ibland känner jag bara en sån brinnande iver över att få ringa henne och då har det oftast hänt något. Det har varit tvärtom också. Men det är inte alltid så, när hennes mamma dog så kände jag ingenting…  men ofta så timar vi in varandra.

karinkst
0

Ja jag har nog en tvillingsjäl i en man jag lärde känna för fyra år sen det har gått perioder då vi inte setts på månade då vi ses känns det som igår vi sågs senast han finns i mina tankar jämnt och kommer i mina drömmar från börja så sa vi ofta samma saker samtidigt och kunde känna på oss då den andra kom online det kan jag känna fortfarande och då jag kollar så har han precis loggat in oftast.Så tror det är min tvillingsjäl inte för jag vet .

Renate
0

Jag tror att det är så att ni har levt ett antal liv tillsammans innan.

jag har upplevt samma sak med en kille jag träffade för många år sedan.  Han var och målade mina fönster, efter bara en kort stund vi  pratade med varandra så kändes det som om jag hadde känt honom hela mitt liv. Vi kunde prata om precis allting, jag menar det är ju inte precis vad man gör med en främling, så därför tror jag att vi levt i kanske flera liv innan.

Renate

LisaL
0

Jag tror det ligger mycket i det du säger Renate. Tror också på att vi levt ihop i något tidigare liv kanske flera.

Mvh LisaL

karini
0

Min bästa vännina har varit min tvilling i ett tidigare liv. Jag vet det ,det måste bara vara så. Vi tänker lika dant och tycker lika vi köpper tillomed samma kläder utan att veta om det. Hon är som en syster till mig.

Våra barn kom med två veckors mellan rum. Så jag och hon tror sten hårt att vi har varit tvillingar i ett tidigare liv.

beaver_se
0

Ofta födds man in i samma själsgäng, men med olika roller. Vi är ju här nere för att lära oss någe. Tvillingsjälen är det kanske inte alla som skall träffa under livet, men den som gör det har lärt sig läxan och är typ färdig. Man lär sig ju en himla massa med fel partner (förhoppningsvis), detta är ju inte möjligt med tvillingsjälen. eller. Hur som helst det sägs att när man träffar denna så vet man för det råder inga tvivel alls.

MariaJ
1

# 12 Håller med i ovanstående inlägg,, om vi möter vår tvillingsjäl direkt och lever som partners, så är det inte där vi ska utvecklas. Då är det kanske andra prövningar man ska ta sig igenom på jorden istället,, tillsammans med sin tvillingsjäl.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tuva-Lena
0

För tio år sen träffade jag en kille utmed älven när jag var ute med mina hundar. Kände att jag ville vara ensam - alltså inte träffa några människor!! - då han kommer joggandes utefter stranden. Han stannar, lägger upp ett stort leende och börjar prata med mig. Var väl lite "avig" i början, men vi blev stående i två timmar och pratade om livet, kärleken, arbetet och allt som om möjligt går att avhandla. Sedan gör vi sällskap till hans bil och står ytterligare en timme där - och pratar! :) Kände att jag aldrig ville skiljas från honom! Vi fick känna varandra ytterligare i tio år men tyvärr inte längre, för ifjol gick han bort. Gråter Har aldrig träffat någon sådan person, varken innan eller efter och jag saknar honom såå, för han var mitt halva jag..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Jag beklagar verkligen Inga-Lena över att du inte har honom vid din sida här på jorden. Det är alltid tungt när man mister en som står en nära, och man förstår ibland inte heller varför.. Men som jag ser det så finns han med dig fast i en annan dimenssion.

Härligt att ni fick träffas och vara tillsammans de åren. Det är ju en gåva i sig, att få ha delat den tiden som du fick med honom.

Kram och ljus till dig ///  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tuva-Lena
0

#15 Tack snälla du! Jo då, jag har tänkt i dom banorna - försökt i alla fall - att det finns en mening med allt, och mötet med honom förändrade också mitt liv. Genom honom växte jag som person, och jag tror, han genom mig. Bara det en gåva som jag bär med mig genom resten av mitt liv.

Kram Maria! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."