Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 1650 ggr
Opal
0

Steg 2 i Reiki

För ett tag sedan gick jag steg 2 i Reikihealing. Då fick jag lära mig att mina ben är klientens kropp, att mina knän är klientens huvud och mina ljumskar är klientens fötter och därimellan finns klientens chakror. Jag lade mina händer på mina knän i olika positioner och sände healing till klienten. Nu undrar jag om det finns flera som har fått lärt sig så?? Jag blev lite fundersam över det.

Fick även lära mig att sända healing genom ett kort. Jag skulle hålla kortet mellan mina händer och sända healing.

Är det någon här som vill dela med sig hur ni sänder healing??

anebit
0

Jo Jag fick oxå lära mig att hålla på  knäna (huvudet)         låren (kroppen och benen)  Ljumskarna har jag inte hört om.

Man kan oxå hålla upp händerna framför sig (handflatorna riktade framåt)   riktat mot den stad personen bor i.

På ett kort kan man rita symbolerna på baksidan och sen hålla mellan händerna.

Fast jag använder för det mesta en nalle (eller nåt annat mjukdjur) när jag sänder. Då har man en hel kropp att lägga händerna på (fram- och baksida, huvud, armar och ben… Då vet man lättare var det känns annorlunda (kallt, värme, hetta, pirr m.m.)

Kram från anebit

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Opal
0

Då ska jag prova med en nalle nästa gång och se om jag känner någon skillnad.

Denna kommentar har tagits bort.
MariaJ
0

hej opal.

Jag har själv ingen reikiutbildning, men använder mig mycket av Kwan Yins healande kraft då jag jobbar. Hon är vår healande och renande gudinna och är väldigt kraftfull. Då jag träffade Divyael Pandya ( se artiklarna) så berättade han om hennes kraft och vi fick även känna av hennes healande och renande kraft under meditationen. En underbar känsla och meditation.

Jag ska även utbilda mig inom Magnific Healing, vilket innebär att man använder sig av just Kwan Yins kraft. Jag lovar att berätta mer om det sen när jag gått utbildningen.

Är även under utbildning just nu till healing och regressionsterapeut. Där vi använder stenarna och kristallernas kraft vid healingen. 

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Jag sänder inte healingen genom att föreställa mig som ni har skrivit. Jag sätter mig ner och håller händerna i gassho, sen ber jag om att få skicka healing till den personen jag vill skicka till och sen sänder jag med tanken, med kärlek och så använder jag mig av symbolerna också för att förstärka healingen, man blir mer fokuserad också då. Vi alla gör på det sättet man tycker känns bäst när man ger o skickar healing.

Helenasharmoni
0

Jag gör också som ni beskriver att jag flyttar händerna längs mina lår och ljumskarna. På slutet av distanshealingen så känner jag ibland ett behov att tänka mig klienten som en liten docka till ett dockskåp och att jag lägger dockan/klienten mellan mina händer och skickar till hela kroppen samtidigt.

En klient sa att på slutet kändes det som att hela min kropp sattes ihop (som om kroppen bestått av delar tidigare) nu kändes det som om hennes kropp blev hel och komplett igen. Då hade jag på slutet av healingen lagt hela henne mellan mina handflator (i tanken såklart).

Hoppas att ni förstår hur jag menar :-)

MariaJ
0

Jag förstår hur du menar, och det måste ju vara en underbar upplevelse för mottagaren då man känner denna känslan. Jag använder mig ju inte bara av KwanYins kraft och healande, utan visualiserar även ett energiflöde (som en pelare) från den gudomliga kraften och ner i mitt kronchakra. Jag känner hur jag själv sen transformerar denna energin ut i mina händer och till person som vill ha healing. Man kan även använda sig av pendel då man renar och balanserar chakran. Då fyller man även upp chakrana med ljus och kärlek. Ibland även med färgerna.

Det är dock alltid viktigt att aldrig ge healing på distans till någon som inte vet om det, då personen kan påverkas väldigt kraftigt av healingen. Om personen inte vet om att det sker en distanshealing så kanske han/hon kör bil, eller gör något annat som är direkt olämpligt vid behandling.

Härligt att höra era berättelser..Hoppas att få läsa om fler !Skrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tajci
0

Jag fick också lära mig detta med knä och jag gjorde det i början men nu gör jag det aldrig, utan jag föreställer mig personen framför mig och på så sätt healar jag i luften och jag använder mig aldrig heller av en docka där jag föreställer mig att klienten är dockan tänk va trångt det måste bli för klienten :(

beaver_se
0

Man kan göra lite hur som, typ det som passar bäst. Själv startar jag upp med att "be om R till xx", efter det ritar man upp symbolerna i luften eller visualiserar dem. Samt "allt enligt den gudomliga planen". Sen kan man göra någa annat iomed att det sköter sig självt. Som avslutning händerna ihop blås och tacka. Vet inte personen att man skickar kan man lägga in " Om xx högre jag inte vill ha energin låt det gå till närmsta trä (eller nåt). Kan va olämpligt att skicka om personen är bissi med något och då kan det bli störande…

BlueAngel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt är möjligt i det andliga och inget är fel

gör som det passar dig bäst och det kommer fram ändå

mvh Nanna /Reiki Master Healer

Tuva-Lena
0

#12 Hej Nanna! Vilken fin bild du har lagt in! Betyder textsymbolerna någonting speciellt, eller..? Skulle jag isåfall kunna få spara ner bilden?

Intressant att du är reiki master! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."