Veckans Budskap V 36
Som vanligt så blandar jag leken och kuperar tre ggr, sen tar jag ett kort. Jag ger er veckans budskap genom ett kort från OZ, samt ett kort från änglarna.
Ögonblick för ögonblick
Regnbågssviten: Det materiella
Detta kortet står mycket för att man ska följa flödet. Titta på floden. Om du bestämmer dig för att gå ner i floden så är det inte samma flod då, som när du tänkte att du skulle gå ner. Vattnet rinner förbi. Det är ett flöde i floden.Livet är också ett flöde. Inget blir samma eller ens i närheten av samma. Allt rör på sig.
Faktum är att planering är att känna sig otillräcklig. Att in i minsta detalj vilja ha kontroll. Det är ju därför du planerar. Var spontan och låt allt komma som det kommer. Låt de oförberedda komma in genom att våga öppna dig för det. ha inte kontroll över en fest, en tillställning, en kurs eller ett föredrag.. Låt grunden finnas där, men släpp sen in flödet och låt det vara härskaren.
Du lever väl inte i en teatervärld ? Du lever väl inte så att du är i behov av repetioner ? det är bara skådespelare som gör det. Det är inte ett liv, det är inte verklighet. Då lever du i en värld som skapar obalans.
Om du planerar vad gästen sak säga eller hur kursdeltagarna ska svara eller fråga så följer du inte situationens flöde.. Låt din spontanitet komma in. Lita på den ?
Låt inte dig gå med 2-3 olika människor inom dig. Låt dig bli hel. Du är en del av hela dig. Sära inte på intellekt, kunskap, du, ande, kropp… utan var den du är alltid. Acceptera dig som du är. Du är bra. Lev spontant och öppet.
Låt Alla de miljoner möjligheter som finns komma in.. strukturera inte upp allt.. utan låt allt komma som det ska. Då missar du inte det som är viktigt för dig, och för de som finns omkring dig.
Våga att leva ögonblick för ögonblick och var den du är !!
Änglakort: Moriel, Ruhiel, Rujiel & Ben Nez
De fyra vindarnas eteriska änglar. De blåser bort all stagnation i ditt liv och sätter fart på allt som går trögt.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Underbara kort Maria. Änglakortet är super.
Ett bra budskap, som jag ska ta till mig under veckan.

tack underbara kort som gick rakt in i hjärtat här :)
Ja det var ju jag (lärare) i ett nötskal det där. Planera, planera,planera -snacka om att ta död på glädjen i jobbet. Men nån sorts planering måste man ju ha om än inte i detalj - för det funkar inte. Men trött blir man…..

Budskapet innebär att man kan ha en grund och bas i det man ska göra, men inte planera upp allt. Att ha kontroll över en situation som ännu inte finns, är omöljligt. Det skapar bara stress och oro. Om man vill ha det, så är man inte öppen för det oförutsedda som kan komma in. Det är just det flödet som kortet vill visa er,,, följ flödet, öppna er att ta varje ögonblick när det kommer.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Precis mitt i prick! Det låter så enkelt när jag läser det men det är betydligt svårare i verkligheten i alla fall för mig.
Jag har precis läst boken "sluta kämpa börja leva" en bok jag verkligen kan rek.
Ha en bra dag!
Ann
Vilka fina ord!
Dessutom ger dom mig lite näring - jag brukar nämligen anklaga min sambo för att vara ett "kontrollfreak". Inte så snällt av mig kanske, men glädjen försvinner om man alltid måste ha full kontroll på allting.
Stor kram o tack! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."