Healing iFokus

Healing

Läst 870 ggr
vresrosen92
0

Ramlade av hästen. aj.

Hej och glad midsommar allihopa!

För fyra dagar sen ramlade jag av min häst och slog i bäcknet/ländryggen/svanskotan ganska rejält. Har haft väldigt ont och problem att böja mig etc. Googlat runt och pratat med sjukvårdsupplysning och allt möjligt, men tänkte även höra med er här. Kan någon känna hur pass allvarligt det är? (Rör det sig om en spricka i svanskotan eller bara en rejäl smäll?) Finns det någon väldig själv som vill skicka lite healing? Skulle bli väldigt tacksam!

Med vänliga hälsningar
Melinda

Don´t worry, Be happy!

Magi-cat
2

Aj, det gör ont att slå i svanskotan!

En bra osteopat skulle vara bra att besöka. De är bra på sådant och vet att svanskotesmällar kan ge besvär längre fram.

Det kan vara bra att ta hand om det så snart som möjligt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

allhealing
2

#0,

som jag uppfattar det hela har du tagit smällen på höger skinka och där fått ett djupt blåmärke in i kroppen.

Jag ser inga permanenta skador utan tid innan det läker. Min uppskattning är 5-6 veckor innan det är läkt.

Du kan uppleva stramhet i höger benets inre muskulatur framöver när du rör dig. När det gäller benet och att det högra inte fungerar fullt ut som det vänstra gör en tid efter skadan vill jag göra dig uppmärksam på följande. Jag förstå att du kan ha lite svårt att låta kroppen återhämta sig och att du vill återgå till ett normaltillstånd så fort som möjligt. Men för din egen skull, ställ envisheten åt sidan och var istället snäll mot din kropp. Låt läkningen i kroppen ta den tid det krävs så kommer även benet att om det inte fungerar som du är van vi även det göra det när läkningen är klar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

vresrosen92
0

Tack ni båda för era svar!

Allhealing, ska ta till mig det du sa och försöka vara tålmodig och låta det ta sin tid att läka :)

Don´t worry, Be happy!