Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 552 ggr
[Oniq]
4

Healing till drabbade platser/ ställen.

Denna kanske är mer till sajt värdarna?!

Min tankeverksamhet satt igång då jag läste om den nya regeln om att man inte får sända healing till någon ovetande alltså inte till någon som bett om det. Jag håller med om att man inte bör sända hur som helst det är inte frågan om det. 

Hur som helst så reste tankarna iväg och jag började fundera hur det ställs till om man sänder healing till drabbade områden/ställen som ex natur katastrofer? I de flesta drabbade områden vistas det ju människor och djur. ibland finns det ju människor i världen som vid samma tidpunkt sänder healing runt om och till vissa ställen, jag har lite svårt att tro att energierna inte kan ta på någon varelse av kött och blod.

Nyfiken på att höra era kommentarer om ni nu vill dela med er.

Amandla
3

Då är det ju övergripande, det blir mer allmänt om man skickar till en situation/plats och kommer inte lika "nära" enskilda personer, om du förstår hur jag menar. Så i min mening är det ett bra sätt om man vill hjälpa till.

[Oniq]
0

Jag förstår hur du menar men jag tycker fortfarande att ditt svar är aningen luddigt. Om jag då sänder healing till en människas svåra situation som då inte handlar  om det själsliga, andliga, emotionella, mentala eller fysiska utan ex materiella. andra svåra frågor eller något annat som kanske inte berör den fysiska människan med dennes sinnen som så. 

Jag kan ju kanske sända healing till att flytten ska gå bra, att separationen inte ska göra ont att hon ska få ett arbete som är ämnat henne osv osv.

Informationen jag har fått om hur en session kan gå till verkar ju skilja sig. jag håller fullständigt med om att inte hur som helst sända healing pga att det kan bli väldigt omtumlande. Fast å andra sidan när universum väljer ut någon med sin healing initierings kraft så tror jag inte att han/hon är beredd och egentligen vet och förstår  vad det är och var frågan om för det kan gå väldigt hett till. Jag var då inte beredd alla gånger kraften kom och initierade mig. Men nu är ju inte vi universum så nä man bör inte sända till de som inte bett och vet om det.

🌈☀️

allhealing
6

Healing betyder hel. Dvs alltet är ett med sig själv. Det existerar ingen separation.

Ett annat sätt att se på verkligheten är ur ett individualistiskt perspektiv. Dvs att jag är en suverän människa som delar min tid här på jorden med andra suveräna individer.

Bägge sätten att se på verkligheten är lika sanna. Inget av sätten är bättre än det andra. Vi har alla möjligheten att befinna oss i bägge dessa två tillstånd samtidigt.

Det är när vi i individform separerar oss ifrån andra individer och då uppfattar min sanning som bättre än din sanning som "problem" uppstår. Dvs möjligheten till konflikt uppstår. Dvs att vi inte längre ser oss själva i förening med vår omgivning på lika villkor.

Det jag vill komma fram till är att vi har alla kraften att själva se oss som såväl ett med alla samtidigt som vi även är suveräna individer som fullt ut ser även alla andra som suveräna individer. När vi agerar på det här sättet i våra liv skapar vi hela tiden mer och mer fred inom såväl oss själva som de vi umgås med.

Det är när vi förminskar vår egen suveränitet till att leva ett liv i konflikt med andra som problem i kommunikation uppstår på samtliga plan.

När en person ber om hjälp för en annan persons räkning finns det lika många orsaker bakom det som det finns personer som ber om hjälp.

Det existerar ingen separation när vi gör någonting oavsett om det är healing som skickas eller om det är en dörr vi öppnar. Allting är ett och hänger samman. Därför är allting vi gör är ett.

Allting är energi i rörelse. Antingen gör vi saker med avsikten "vad skulle kärlek gör nu". Eller så gör vi det med riktning bort från "vad skulle kärlek göra nu".

När vi ser oss som separerade från varandra vill vi när vi arbetar med healing uppnå "vad skulle kärlek göra nu" och sedan gör vi det.

Det är när tvivlet inom oss uppstår som vi ställer oss frågan. Är det jag gör nu verkligen rätt? Eller kan det bli någon form av komplikation om jag gör det här nu? Vågar jag ge healing?

All healing som ges med avsikten "vad skulle kärlek göra nu" kommer alltid att nå sin fulla potential. All healing som ges med någon form av rädsla/osäkerhet resulterar i just rädsla/osäkerhet i healingen som ges.

Det går givetvis inte att separera det som ges till ett område/ställe vid exempelvis naturkatastrofer. De som är där kommer att ta emot healingen eftersom de befinner sig i det området. Även övriga universum kommer att ta emot det hela om än i betydligt mindre omfång. Orsaken till varför allting tar emot healingen beror på att allting är ett. I fysisk form i en kropp är detta inte alls en självklarhet eftersom vi ofta får lära oss att det är i en fysisk kropp vi föds och dör. Sedan är det inget mer. Det är helt sant när man observerar verkligheten från ett 3D/4D perspektiv. Än mer sant blir det när den verklighet vi får lära oss i 3D/4D utbildning stärker den fysiska bilden av att det är såhär verkligheten ser ut.

Det går inte att från ett begränsat fysiskt perspektiv observera det som ligger bortom det fysiskt. Ändå är det verkligt.

Det är inte konstigt att det kan uppstå konflikt när vi får lära oss av världen och verkligheten är det som sker i den 3D/4D boxen. När vi dessutom även består av det som är det som inte ryms i den boxen. Är det då underligt att vi upplever konflikt inom oss själva när vi är så väl det som är inuti såväl som utanför boxen?

Det ger oss en bra förståelse av att konflikt är ett naturligt resultat av ett sådant synsätt.

Och vem vill egentligen ha konflikt?

Ändå är detta det bränsle så många fått lära sig använda sig av som sin drivkraft. Det är inte konstigt att det uppstår frågor om hur livet fungerar på mängder av olika plan.

Och hur healing fungerar är en riktigt bra fråga att ställa.

Jag hoppas att svaret gav dig en förståelse av hur jag ser på det hela från mitt perspektiv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet