Healing iFokus

Healing

Etikett: energier
Läst 603 ggr
LisaL
0

Energier mellan man och kvinna!

En fundering jag har haft ett litet tag är hur fungerar energierna mellan man och kvinna. Hur vet man om passar ihop med någon eller inte?

Visst vet jag att man ska följa sitt hjärta och intution men kan man någonsin säga till någon att detta är mannen i ens liv även om det känns så just nu.

Det jag tänker på hur följer energierna runt omkring kroppen och blandas med mannens energier så att rätt känsla ska uppstå.

Svåra frågor med inga direkta svar kan jag tycka. Har ni några teorier där ute, hur energierna går tillväga?

Mvh LisaL

lightseeker
0

jo, antingen är det så att man direkt känner en attraktion och det blir bra sex, i de  flesta fall. Andra gånger så är det så att man lär känna någon, utan den där omedelbara gnistan, och man börjar uppskatta människans drag och sympatiserar. Då kan hjärtat börja slå. V

Bara vid ett tillfälle, så har det varit så att det var en omedelbar gnista direkt när jag såg honom, sexet var bra och intressena likastämmande. Men däremot att ligga på samma plan, hela livet, det tror jag inte på.

Man utvecklas, pga. olika behov, och befinner sig inte alltid på samma nivå.

Flera människor kan vara den rätte, fast vid olika tidpunkter i livet, så tror jag, nu.

MariaJ
0

Jag tror också så. Vi möts och vi följs.. Vi kan följas hela livet om vi är öppna för den andras förändringar och låter sig själv följa med och utvecklas tillsammans… Detta är tyvärr inte så vanligt, men jag slår ändå ett slag för tvåsamheten, då jag tror att vi alla mår bra av att leva i flock.. dvs partner, barn, släkt, vänner osv..

Om man Skalar bort allt omkring dig.. Vem är du ? Hur har du förändrats ? Hur ser du nu på din omgivning ? vad ger livet dig ? vad ger alla de som du möter dig ?

Vi utvecklas ibland åt olika håll, och förändringen är ett faktum. Energimässigt så tror jag att vi förändras genom vår utveckling och det som kändes rätt för 5 år sen .. behöver inte kännas rätt idag.

Mitt råd är alltid. Lyssna inåt… svaret finns inom oss alla !!

Kramar MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör