Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 822 ggr
rosmarin90
0

Reiki är friskvård

Beslut av skattemyndigheten i borås att Reiki är klassat som friskvård. Det betyder att man kan få Reikibehandlingar via sina friskvårdpengar.

Ett underbart beslut och ett steg närmre för Reiki och annan healing att bli godkänt. Skrattandeläs mer på Reikiförbundets hemsida

http://reikiforbundet.se/419-17-94.html?qnpi=1&qm=detail&qnii=103

springflowerlove
0

Men det var ju härligt att höra ;)Skrattande

Elisabeth-J
0

Vilken glädjande nyhet! Det går framåt i samhället nu i rasande fart! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
0

Ja, är det inte fantastiskt! Jag fick ett mail från SolKarina om det och trodde inte mina ögon! Hoppas kunna gå fortsättningskurserna snart - när det börjar regna "manna från himlen" Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Ohhhh,, vad underbart. SkrattandeAtt det äntligen har gått upp ett liljeholmens för dem som fattar besluten.. hahaha..men detta är väl inte bara i Borås kommun, utan över hela landet nu eller ? 

Tack snälla Rosmarin90 för denna infon :-)

Vänligen MariaJ:-

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

rosmarin90
0

Ja det gäller i hela landet, efter vad jag kunde läsa i artikeln handlade det om Reiki och taktil stimulering.

Hittade en spännande artikel i Allas 35 om en akupunktör i Skåne som i en forskningsstudie fått tillstånd att behandla spädbarn med kolik. Med väldigt gott resultat. I Sverige får ju naturmedicinare över huvud taget inte behandla barn under 8 år. så detta är nog också ett kliv framåt om hennes forskning accepteras.

ljus Rose

Tajci
0

Ååå va skoj :)