Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 401 ggr
nighttrain
0

UR FAS........

vet någon vad som menas med att man är ……….ur fas

mvh------n-train

MariaJ
0

Så som jag uppfattar ditt inlägg är att man går in och ur olika faser i livet. Då är det ju att man går igenom olika situationer eller händelser för att lära sig något. Att man gått ur en fas kan då innebära att man har lagt ng bakom sig, och gått in i något nytt spännade med den lärdomen man då har med sig.

Detta är min tolkning, men det finns säkert många olika sätt att se på det !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

CarolineO
0

#1 Jag har också uppfattat det på samma sätt som du…

Tuva-Lena
0

Annars kan "ur fas" betyda att man inte är i samklang med sig själv. Man genomgår någonting som får en ur balans helt enkelt. Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Ja, det kan det ju också göra. Man kan ju tolka det på flera sättSkrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Vad jag har förstått så är det vanligt att uttrycket används på det viset som det beskrivs i #3.

Sen kan man ju förstås precis som MariaJ skriver gå ifrån den ena fasen till den andra.

MariaJ
0

Det beror kanske på var man bor i landet eller ?? Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Hellas]
0

Jag har alltid tolkat det som #3 inte vara i balans men när jag läste MariaJ´s tolkning så slår det mig…..
Är det inte det positiva sättet att tänka?
Ofta är det så för mig att när jag inte är i samklang med mig själv så står jag mellan två utvecklingsfaser i livet.
När jag väl tagit mig ur svackan så är jag starkare än tidigare och redo att bemöta nya utmaningar som jag tidigare inte ens tänkt tanken på att göra.

Lite som The secret, att tänka possitiva tankar och se möjligheterna och inte problemen.

Nu ser jag en possitiv möjlighet till att få sova snart, "gäsp" jag är trött.

/Hellas

MariaJ
0

Tack Hellas för ditt positiva tänkade,,det räcker långt med att tänka så ! Ingen tolkning är ju fel, det är hur man själv ser på det !

Nattikram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tuva-Lena
0

Ur fas handlar nog egentligen om olika slags frekvensvågor. Är vågorna "i fas" så ligger dom parallellt med varandra. Är dom sedan "ur fas" så går dom "om varandra", alltså den ena vågen kan befinna sig på toppen, medan den andra ligger på botten eller någonstan i nåt mellanläge - dom är "ur fas". Skrattande Behöver inte vara negativt, se bara på solen och månen! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Håller helt med digSkrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson