Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 827 ggr
Tarotsanna
1

Aqua detox?

Är inte säker på om det är så det heter. Men man sitter med fötterna i en balja och så rensas kroppen från diverse saker. Vet ni vad jag menar? Någon som har provat?

MariaJ
0

Jag har ingen aning ..FundersamAldrig hört det. Hoppas någon annan kan hjälp oss med din fråga. Vore spännande att få veta ! Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tuva-Lena
0

Aqua detox borde betyda vatten avgiftning, eller avgiftning genom vatten. Aqua=vatten, detox= avgifta, men det är aldrig nåt jag har prövat. Endast vanliga fotbad. Sen har jag ett fotmassagebad som är väldigt välgörande för trötta fötter. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Ja, jag älskar också att sätta fötterna i blöt på kvällen. Underbart efter en hel dag i skor.. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tarotsanna
0

Ja, det är ett slags fotbad som rensar ur diverse gifter ur kroppen. Har sett det på en mässa en gång och först var vattnet klart men efter en stunds behandling så blev vattnet brunt *urk* Men jag vet inte riktigt hur det funkar. Finns en här på orten som har såna behandlingar och jag tror jag ska prova….

MariaJ
0

Tack snälla pendlan för att du gav oss en direktlänk. Mycket intressant text ! Skulle absolut vilja prova det. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

felixifokus
0

en.wikipedia.org/wiki/Aqua_Detox

Vattnet färgas genom en reaktion mellan järnelektroder och elektrolytiskt salt. Färgen på vattnet efter den kemiska reaktionen varierar med mängden salt. Detta oberoende om någon haft fötterna i fotbadet eller inte, påstås det.

Tarotsanna
0

Fundersam ja, så kanske det är…. och jag som trodde vattnet blev brunt då man blev av med slaggprodukter. Minskar "behandlaren" på mängden salt efter varje behandling då så man tror att man är "renare" i kroppen? Fundersam

MariaJ
0

Trodde jag också Generad

Carpe Diem

Maria Johnsson

felixifokus
0

jag har inte testat själv iofs, jag följde bara några av länkarna från wikipedia. någonstans stod det att mängden salt varierades för att rikta avgiftningsprocessen till olika delar av kroppen och att det var själva ändringen i saltmängden som gav olika färg på vattnet. Jag gissar att behandlaren själv tror på produkten…

själv tror jag att gammal hederlig kamomill är bättre i fotbadet Flört