Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 996 ggr
MariaJ
0

Heala omedvetet

Jag har en fundering också när det gäller att man healar omdevetet. Jag har märkt vid flera tillfälle då jag har varit bland människor och djur att endast min närvoro kan få det onda att gå bort ?? Huvudvärk, ryggsmärtor, axlar är ex, då de sagt när jag kommit att de har ont där, men när jag går så är allt borta. Vill väl själv inte se att jag skulle ha den effekten på människor kanske,Fundersam men det vore ju underbart om det skulle vara så. Jag tycker det är otroligt, då jag själv inte direkt gör något för att heala eller öppnar mig för att ge healing.Skrattande

Tror ni att man konkret kan heala ng utan att man öppnar upp sig för healingens kanal ? Kan det ligga i vår Aura, eller hur tror ni att det då fungerar ??

Har ni varit med om liknade situationer så berätta gärna för mig, det är så skoj att läsa era berättelser.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

rosmarin90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeHej ja jag tror man healar omedvetet. Ibland kan man känna att händerna blir varma och det är ett tecken för mig att energin är igång.

Sen är det ju så att ens energier ändras när man utvecklar sig. det kan andra människor känna. Dessutom sprider man ju sin positivitet och glädje omkring sig till andra människor. Utan att man behöver säga eller göra något speciellt…

Det här låter lite fånigt kanske, men om nån känslig sätter sig bredvid mig, känner de sig som om det spreds en sockerdrickskänsla i deras kropp. Svårt att förklara…men så är det.

Vi är som små ljus i mörkret och drar till oss både människor och andar…

ljuskram Rose

Elisabeth-J
0

Det är ofta som människor säger att dom känner att jag ger healing när jag pratar med dom bl.a och så känner jag själv när jag träffar eller pratar med vissa personer också, så visst sänder man omedvetet. Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Carina.S
0

Ja, detta håller jag fullständigt med om. Kan bara ta min karl som exempel. Han är lyckligt ovetandes om sin helande kraft som han både har i sina händer, och i hans existens. Han har alltid en lugnande inverkan på folk överhuvudtaget. Och detta är helt omedvetet ifrån hans sida. Skrattande

Soffe
0

Ja det här har jag oxå märkt många gånger, att jag healar omedvetet.. Har haft mycket funeringar kring det, men det är väl bara positivt att man sprudlar av healingenergi omkring sig :) Det gör ju andra människor bra hoppas jag..

MariaJ
0

Ohh, va härligt ni berättar.Skrattande Jag känner ju också likadant och har varit med om många liknande situationer. Jag är glad om jag kan sprida denna känslan till mina medmänniskor, utan att behöva göra så mycket eller tänka så mycket på vad jag gör. Att vara en ljusspridare på jorden, vore ju fantastiskt !Flört Vill ju även tillägga att vi alla är ljusspridare, på ett eller annat sätt.

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tuva-Lena
0

#5 Tänkte också på det du nämner om auran. Du har säkert en omfångsrik och energirik Aura, var min första tanke. :) Sedan kan man känna att vissa personer sprider ett ljus omkring sig bara genom att vara sig själva. Man blir helt enkelt glad i deras närhet. Men dom är inte många..Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tarotsanna
0

Jag tror också att man kan heala omedvetet. Att man liksom sänder ut av sin positiva energi Skrattande Svägerskans magonda brukar försvinna / lätta när vi har pratat en stund.

Opal
0

Jag tror på att man healar omedvetet. Jag ger helaling till mina pensionärer utan att veta om det, dom blir så lugn när jag är i närheten motför när andra är där då blir dom så förvirrad. Ibland har några i personalen frågat vad jag har gjort när dom är så lugn när jag bara sitter brevid dom, då bara flinar jag åt dom.

[Hellas]
0

Ja tror oxå att healing ges helt omedvetet. Tänk bara hur vi lindrar våra barns smärtor eller tex. magvärk/kräksjuka.
Jag tror att det "slumpartade" sättet so alla använder genom att lägga handen på pannan hos ett kräkande barn egentligen är en omedveten healing gest.

/Hellas

MariaJ
0

Vad härligt det låter med alla inlägg här. SkrattandeVisst är det så att vi är levande ljus och energifält. Det är en härlig tanke att vi kan förändra så mycket, genom att utstråla denna energin från oss -till alla våra medmänniskor. Underbart !!

Kram och ljus till alla er ljusspridare ! // mariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson