Skulle uppskatta lite healing
Har så vansinnigt ont i vänster öra och halsmandel. Känns rejält vad jag än gör och ligga ner och sova kan jag visst glömma. Blir att ringa doktorn i morgon men om någon ser och vill tar jag gärna healing så jag får sova! Tack på förhand. Ps bra och beprövade huskurer tar jag gärna tips på också*
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Healing kan jag inte ge dig, men huskurstips kan du få och en cyberkram! *kram* En vitlöksklyfta som du delar och sveper in i lite tyg eller gasbinda och stoppar i örat en Stund kan verka lindrande. Var försiktig bara så du inte får vitlökssaft på huden, det kan verka irriterande, men ångorna är bra. Det har min mormor lärt mig och jag fick faktiskt bekräftat på sjuksköterskeutbildningen i höstas att man kan se att det har en viss verkan :) Om det är så att ontet kommer från halsen och sen spridit sig till örat via den förbindelsen så kan det vara bra att skölja och gurgla med saltvatten, rejält med salt och gurgla långt bak i halsen några gånger. Lite bakteriedödande och avsvällande så att trycket lättar mot trumhinnan. Sen tar du ett Lexikon under sängbenen vid huvudändan på sängen och några kuddar extra, eller så tar du och ställer en fotpall framför favoritfåtöljen och sover där inatt! Krya på dig!
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Läste precis om några som hackade vitlöken fint och lade i en kompress och satte fast med plåster på örat. En annan variant som gör att än mer ångor kommer ut. Och har man inte en gasbinda hemma så kanske det ligger en lite kompress och dräller i medicinlådan i alla fall. Det går att Linda in i lite bomull också. Och har man ingen vitlök så är inte gul lök helt fel heller faktiskt.
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Rithelo, tack för tipset och kramen. Blir saltvatten å vitlök alltså :)
/ Skogshumblan
Sänder lite kryapådig-bubblor inatt, om det är ok. Gissningsvis mellan kl 23 o 24 nå'n gång.
Och en massa kryapådigbubblisar som du får fånga själv, kommer här! oo0oO0oo00Ooo
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Andina, tack. Jag fångar dem bums!
/ Skogshumblan
Rithelo - härliga tips! De skulle du kanske kunna skriva i vår 'gamla' tråd "Huskurer" också? De skulle passa toppenbra där!
(Kanske hittar du något där också, Skogis.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag skickar också till dig Skogis 🤗Hoppas du mår bättre snart! Tanken slår mig att det kan vara streptokocker, så du kanske ska ta ett halsprov?
Amandla. Tack, ska be dem kolla det.
/ Skogshumblan
#6 :) Ska ske! (Fast imorrn… Nu håller jag på att somna… *snaaark* )
Krya på dig Skogshumblan. Skickar till dig vid midnatt.
Tack hörni. Fick lite bättre sömn inatt. Ska strax gurgla med saltvatten och ringa dr sen när de öppnar.
/ Skogshumblan
Gott att du kunde sova lite mer. Vad sa doktorn?
Tack alla för healing & omtanke! Har just varit hos dr och jag fick en penicillinkur, hade en rejäl halsfluss med påverkan på öron-kanalen. Ska vara smittfri på måndag så jag är väl hemma i morgon då…. Haha jag skulle visst inte jobba i januari som jag sa från början ;)
/ Skogshumblan
Hur går det med tillfrisknandet? Tipsen är för övrigt nu tillagda i huskurstråden :)
Tack bra! Det enda som är kvar är en torr hals och envis hosta. Men jag knaprar kuren lydigt och hoppas kunna träna i helgen igen. Annars blir det en annan dag ;)
/ Skogshumblan
Härligt! :)