Meridian
Jag har ont i min vänstra stor tå och uppgenom vaden. Är det någon som vet vad detta kan vara?? Funderar på om det är en meridian som inte är i balans???
Ja jag kan inte svara på det, men det är ju så att om man har en obalans så sätter det väl sig i musklaturen, eller man får någon annan sjukdom. Men det är nog andra här inne som kan området bättre. Hoppas din smärta försvinner snart. Kram på dig

Hej Opal!
Meridianen som går ut i stortårna är levermeridianen och som Fia skriver så påverkar den även muskulaturen genom sin sträckning. Den kan bli blockerad av sorg eller att man är ostrukturerad samt att man har svårt att släppa kontrollen.
Det finns givetvis fler saker som påverkar och detta är en liten del.
Mvh LisaL

Hela baksida ben känns för kort. Hittade en punkt under foten som gjorde ont när jag tryckte där. Kanske dags att gå och få Zonterapi.

Det kan vara så att dina muskler är så spända att det känns som om dom inte räckertill. Zonterapi kan hjälpa dig men du behöver även gå på massage för musklernas skull. Även TuiNa kan hjälpa dig om du har någon som utövar det i din närhet.
Mvh LisaL

För er som är intresserade så kommer det en intervju om Zonterapi om ett par veckor. Hon har åkt på semester så förhoppningsvis ska det intervjun vara klar i början på september.
Mvh LisaL

Idag var jag på zonterapi. Oh, vad jag skrek, det gjorde så ont på vissa punkter. Värst var mjälten och levern, utrensningsorganen, hm, undra om det har samband med att man har jobbat mycket med sig själv under sommaren, och rensat ur en massa skräp i sitt inre. Kroppen måste ju också rensas ut, kanske behövde den lite hjälp på traven idag. Det var så skönt när det var färdigt.
Låter definitivt som ischias. Ischias nerven går från ländryggen ner genom skinkorna, mitten av bakre låren för att sedan dela på sig vid knävecken, strävar ner genom bakre vaden och ut i foten. Stor som ditt eget lillfinger så därför väldigt känslig för både kyla och muskelsammandragningar. :) Orsaken sitter garanterat i ländryggens muskulatur, såvida du inte har blivit kall om skinkorna om du suttit på nåt kallt. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ischias är det inte, för det har jag haft en gång och det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte kunde kliva upp ur sängen. Det vill jag inte ha nå mera.