Helt OTROLIGT !!!!
Jag läste ett inslag i en länk som Tuvstar delade med sig, och jag vill så gärna ge er en direktlänk till en helt fantastisk maskin. Vad tror ni om den ?? Ni kan läsa om denna maskin som upptäckts och vad man kan göra med den.. Den mäter bla, obalanser i kroppen, samt mycket mycket mer…
Är det bra med dessa maskiner som framställs, eller kan det finns någon fara med att se och mäta allt ??
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
tror det är bluff, låter för bra för att vara sann mvh kritiska kajanus
Ja du Maria, varför inte? Det finns sju redan idag instrument som mäter var på kroppen våra akupunturpunkter sitter. Punkterna avger elektromagnetisk energi, och intrumentet reagerar med ett pip när man för det över punkten. Pipen kan dessutom variera i styrka beronde på tillståndet i just den meridian punkten sitter på.
Ett instrument som mäter tillståndet/balansen i olika punkter skulle därmed inte heller vara otänkbart, och att man sedan har kopplat det till en apparat som direkt kan behandla punkten/obalansen. På min laser finns både punktdetektor och behandlingssond, och den har jag använt sedan mitten av 80-talet! Samtidigt vill jag höja ett varningens finger för att alltför mycket förlita sig på teknisk apparatur. Det är ändå vi människor som bäst kan avgöra vad som ger bäst resultat. Alltför mycket apparatur i behandling av människor tar dessutom bort den nödvändiga känslan av trygghet och tillit. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ja, jag kan nog säga såhär, att det skulle inte förvåna mig om denna maskin fungerar, men det låter ändå otroligt. Vi har många fina forskare och uppfinnare som lägger ner enormt mycket tid på att gå lite längre i utvecklingen. Jag tycker nog ändå som dig Tuvstar att vi människor kan nog inte ersättas av den maskinella världen, men som komplement så kanske det går bra ! 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör