Veckans Budskap v. 34
Då jag gör veckans budskap så kommer jag att förmedla ett kort som är från Osho Zen tarotlek, samt ett kort som är från Änglakorten.
Jag blandar lekarna, samt kuperar 3 ggr med vänster hand, och lägger ut dom i en rad och drar sen ett kort i varje hög för veckans budskap till er. Hoppas ni även ska tycka detta är en spännande del på healing.ifokus
Dessa korten blev det denna veckan:
Osho Zen - "Hålla Kvar I Det Gamla"
Nu är det viktigt att se till vad som finns i nuet. Att leva kvar i det förgångna är inte positivt, man missar så mycket bra saker på vägen då. Att släppa förgångna relationer, att släppa hur man blivit bemött av andra, att släppa leva sitt liv som om det var en del i nuet. Det är det inte och kommer aldrig att bli. Gjort är gjort..Ditt liv är en del av dig, men inte i nuet. Släpp det förgångnas känslor och rädslor och ta med dig ditt nya synsätt in i nuet och framtiden. Oavsett hur vår förgångna tid varit, så är den i det förgångna. Lev ut nu, ta för dig av nuets möjligheter,, låt inte det förgånga ligga som en mur med nuet..utan se det som en del av dig och din personlighet.
Ängelkort: Barakiel
Blixtens och den goda turens ängel. hans gloria blixtrar medan han erbjuder dig oväntade möjligheter och god tur.
Hoppas ni känner att ni har glädje av veckans budskap. Vi lär oss alla nya saker hela tiden, och kanske detta fick någon att börja se saker annorlunda och kanske börja se och glädjas i nuet istället.
Jag lägger även till en undersökning för att jag gärna vill veta vad ni tycker om min förändring om veckans budskap. Det är viktigt att ni medlemmar är nöjda !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör