Healing
Antar att detta handlar om healing
Jag(som typ alla andra barn och vuxna) har inte fått en särskillt kärleksfull uppväxt, inte fått lära mig vad som är "rätt" och vad som är "fel" men endå förväntades jag att veta det. Har aldrig fått veta vad ömhet och kärlek är eller hur man ger någon kärlek och ömhet. Därför har jag varit väldigt tillbakadragen, tycker inte om när folk rör mig och undviker att prata med folk pågrund av att jag inte vet hur jag ska bemöta folk på ett bra sätt och lite pågrund av rädsla(vilket jag dock gör fortfarande men inte lika mycket. Sen vill jag inte klaga på min mamma, hon gör aldrig något för att medvetet såra mig och dessutom har ju även hon antagligen fått någon liknande uppfostran. Dessutom är det inte direkt hon som har uppfostrat mig)
Jag skulle så jättegärna vilja ha en lärare, en som jag kan följa. En som lär mig saker, en vettig individ. Vet att det låter kanske aslöjligt men jag tycker det är jobbigt att försöka "uppfostra" mig själv.
Med lärare menar jag inte som lärare i skolan.
Sen är jag väldigt förvirrad, jag tvingar mig själv att tänka positivt, att vara glad, att inte vara rädd osv när jag värkligen mår dåligt av det. Jag har vissa nycklar, jag vet ibland hur jag gör mig själv glad på riktigt men tex när jag är hos ponnyn så blir det så lätt att jag drivs av mina känslor vilket gör att att jag ibland kräver för mycket av honom för jag är kanske lite desperat, eller nåt. Jag kan tex bli ledsen över att Hugo(ponnyn) inte ens kollar på mig när jag kommer ibland även om jag vet varför!!
Jag är väldigt dålig på att uttrycka mig själv så sorry om det låter weird och sen gillar jag inte att vara självisk även om det kanske är en bit naturligt.
Skulle önska lite healing eller nåt och typ lite hjälp, tips och sånt
Oj, kanske blev lite "fel" titel c:
Det är inte lätt att uppfostra sig själv, men å andra sidan kan det vara bra. Istället för att få värderingar från någon annan så tvingas man fundera över vilka värderingar man vill ha, och hur man vill vara som människa. Sedan får man försöka forma sig själv till den man vill vara.
Det är kanske en svårare väg, men den ger bra självkännedom som resulterar i att man vet vem man är och vad man vill,
Jag skickar healing till dig, du plockar själv ner den när du känner dig redo. Har du provat att meditera? Det kan hjälpa dig att hitta ditt inre starka jag och att möta dina guider, så ni får en tydligare kontakt.
Jag mediterade innan men sen slutade jag med det, vet inte riktigt varför. Kanske borde börja göra det!