Hej Soffe!
Som jag förstått det så är ljusen till för att stimulera de olika chakran samt att de kan hjälpa när du mediterar. Har de obalanser kan de jälpa dig att balansera upp dom. Även i meditation så kan de hjälpa dig att öppna upp och balansera upp dina chakran.
Jag har själv aldrig provat dessa ljus så jag vet inte av egen erfarenhet om de fungerar. Men känns det bra och du vill prova tycker jag absolut att du ska göra det. Det är ju väldigt induviduellt vad som passar och vad som känns bra för var och en.
Kanske någon tycker dom är jättebra och någon märker ingen skillnad alls.
Mvh LisaL
Okej, tack för ett bra svar
Håller med dig om det du skriver..också att man får prova o se om man tycker att dem hjälper..

nu hänger jag inte med…ljus…asså såna som man tänder med tändsticka? elelr ljus man har i taket?

Det finns chakraljus att köpa, och de symobliserar varje chakrafärg. Det är vanliga ljus som man tänder med tändsticka ja..De ska stimulera och förhöja din balansering på ng sätt.. Jag har inte heller provat dem, men kanske skulle man testa och se om man känner ng förändring.
Vänligen Mariaj:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jahaa! nu hänger jag med…man skulle kanske köpa en färg av alla chakran dådå;)
Kan man köpa vanliga ljus i olika färger typ block ljus med rosa lila röd blå grön färg? eller ska det va speciella ljus till chakran?

Ljusen är så vackra när man tänder dom. Jag har 3 st, för bas, navel och pannchakrat. Använder dom när jag mediterar eller får healing. Få se om jag köper dom andra också sedan.

vart får man tag på dessa ljus? kan man köpa helt vanliga ljus med olika färger på??
fick ju inget svar på detta:S
#7 Chakraljus finns att köpa på bl.a www.amuletten.net

tack så mycket för tipset ska kolla chakra-ljusen där…