Önska specifik healing?
Nyfiken i en strut här igen *skrattar* Jag undrar lite över det här med specifik önskan om healing tex för ryggont osv som jag sett att vissa önskar här. Jag får inte riktigt ihop det med att man ofta säger att healingen inte kan styras, den går dit där det behövs…? Om man då i en önskan skriver ett inlägg här vill få,hjälp ,ed nåt specifikt, kan man då bara hoppas att det går dit man vill, eller kan de som skickar healingen försöka styra den dit?
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Man kan ju önska sig 😉 och att önska sig att få lindring av en smärta är inte fel på något vis. Min erfarenhet är att healing brukar hjälpa fint mot akuta smärtor och att det även hjälper på sikt mot det som orsakar problemet.
Önska är ju en frihet vi har som tur är :) Så det går att som sändare att försöka styra lite?
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Jag försöker aldrig styra när jag ger healing. Det är inte upp till mig att avgöra vad som är viktigast. Men när jag ger healing direkt till en person, dvs håller händerna på, då är det förstås enkelt att hålla på det onda området. Är det mer av ett psykiskt/mentalt problem är det ju svårare förstås.
Så egentligen handlar healing med specifik önskan på distans om en förhoppning att det ska hjälpa för den onda ryggen eller förkylningen helt enkelt.
Såvida det inte handlar om en person som vet med sig att den är helt frisk för övrigt på alla plan och bara har just det specifika problemet… 😂
Onekligen ökar ju chansen att man ber om healing på ett sånt här ställe som Healing.ifokus just när man har ett akut problem 😉
Sant ;)
Det finns olika typer av healing. Många här verkar jobba med någon form där man bara skickar energi och hoppas att den tas emot på bästa sätt. Men det går också att rikta energi och skicka till ett specifikt område, t.ex. ryggen.
Gäller det både distans- och på platshealing?
Ja, sen kan det vara lättare att fokusera på ett specifikt område om man är på plats. Då kan man ju t.ex. lägga händerna på det område som ska helas.
Då blir det mer direktverkan kan jag tänka mig.