Rena smycken
Jag fick idag veta att jag även ska rena mina smycken. det är något som jag inte alls fundrat på.
Renar ni era smycken ?? Hur ofta då i så fall ??
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Inte så ofta, men det händer ibland om jag haft ett smycke ofta på mig, borde nog göra det lika ofta som med mina stenar…..

nej det har jag inte alls tänkt på att man ska göra

Jag tänkte faktiskt på det en dag. Jag bär på ett smycke som jag fick när jag konfimerade mig för flera år sedan. Kanske man ska rengöra det eller helt enklelt köpa ett nytt så man kan variera lite.
Jag gör rent de smycken som är använda av andra personer eller som är nyinköpta.
Detta för att inte ta in energi från tidigare ägare.
Men annars gör jag inte medvetet rent dem.
Det man inte ska glömma bort i det här med reningar är ju duschens och badets renande och helande förmåga.
De smycken jag för tillfället bär får sin rening samtidigt med duschandet!
Om jag som Opal #3 skulle få en tanke om att ett smycke borde renas så skulle jag absolut göra det med Healing eller salt och en månskensnatt
//Hellas

Det första jag gjorde när jag skrev här så lade jag mitt smycke i salt för att rengöra den. Toppen.

Hej Maria,
om man har ett smycke som man fått veta innehåller negativ energi. Vet du eller nån hur man renar det och om det går att få i det positivt energi istället? Har svagt minne om man ska grava ner det i jorden i en rabatt, men jag vill ju mista smycket hellre, det är ärvegods. Vet inte hellre om det tål jorden och plus jag bor ju i lägenhet .
Kram ///Kristin

# 6.. Visst6 kan du rena smycket, det finns många olika möjligheter. Du kan tex, välja någon av dessa olika metoder:
Du kan skölja smycket i ljummet vatten
Du kan lägga det i grovsalt
Lägga det i månljus
Du kan även lägga det i ett glas med vatten och lägga ner en bergskristall i glaset
Du kan även heala din sten samt använda pendel.
samt att det finns många fler sätt..
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Tack Maria,
nu har jag lite att välja mellan.///Kristin

Tack Maria,
nu har jag lite att välja mellan.///Kristin

Man glömmer lätt bort att rena t ex. silver- eller guldkedjan. Man tänker inte på att det oxå är den "sten".
Betydelsen:
Silver - Healar på vår kommunikationsspärr, befrämjar intuitiv kontakt. Silver är månenergin, moder jord, den feminina kraften illustrerad genom sin spirituella avbild. Silver är förträffligt när det gäller att bearbeta spegelbilder utan förbehåll och självkritik. Stärker förbindelsen mellan den fysiska och den astrala kroppen. Hjälper oss att "komma tillbaka till kroppen igen". Förser oss med tålamod.
Fysiskt: Har en renande och avgiftande effekt, befrämjar synförmågan.
Chakra: Hals.
Observera: Använd silver i månfaserna tillsammans med de stenar vars kraft du önskar förstärka.
Affirmation: Jag uttrycker klart och tydligt min andliga bild.
Nyckelord: Månenergi och tålamod.
Guld - Känner du av tunga böcker och är ditt sinne fullt av negativa tankeformer, kan guld hjälpa ditt konfliktsfyllda ego. Det hjälper dig tillbaka till ditt hjärta, till en känsla av självtillfredsställelse.
Fysiskt: Befrämjar matsmältningen, känns värmande, healar nervsystemet, påverkar andningen och är bra vid reumatism. Chakra: Hara och hjärta.
Observera: Inom homeopatin ordineras guld vid depressioner och till självmordskandidater. Används också när människor varit utsatta för strålning.
Affirmation: Jag är…
Nyckelord: Jag är…
Från boken Kristallnyckeln
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Tack snälla LottaU för denna fina informationen. Det ska jag ta med mig.. // Kram och ljus till dig !! MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

har hört att man kan gräva ner föremål i tre dagar för att dom skall bli renade från ev. dåliga energier
#12 Precis, det har jag oxå hört, men jag har aldrig provat det. Är det någon som provat?

# 12.. Ja, det kan man göra med vissa föremål. Men det blir inte så bra om man ska gräva ner det utan att slå in det i ng plastpåse eller papper.. Jord och grus i smycket är inte så lätt att få bort..
/// Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Jag skrev på Insidan att jag blivit guldförgiftad. Fick svaret från en labb.test (skitprov) De hade inte sett så höga värden på länge. Jag tror nu att kroppen drar åt sig även den metallen du har mot din hud, eftersom jag hade många smycken så är det den enda förklaringen till mitt problem. Min naturläkare ordinerade Selen för att bli av med förgiftningen. När jag börjar använda guld igen, så kommer jag rena dom regelbundet, precis som ni skrev.
mvh…N-train

# 15 ja, jag tror att det är viktigt att vi renar dom. Precis som vi ska göra med allt annant. Men att ha blivit guldförgiftad, det låter ju helt otroligt. Ja, samtidigt så är ju kroppen skinn ett transporterings och skydds hölje för människan. Men porerna dra även in och körtlarna kan nog också det.
Har selen hjälpt dig då ?? Hur mådde du då du kände av detta och testades ??
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson