Nyupptäckt förmåga...
Hej!
Jag har omedvetet kunnat hetta upp händerna och har använt detta till att massera mina släktingar och vänner, som inte fattar alls hur man kan få sån värme i händerna.
Jag har som sagt inte utbildat mig eller vetat om riktigt vad det är, men i alla fall använt det på ett positivt sätt genom styrkande massage.
Finns det medfödda healare? kan inget om sånt här och hoppas på svar.
/Maria

Hejsan Maria,, Välkommen till oss på healing.
Visst är vi alla medfödda healare, men alla tar inte det till oss på samma sätt. Att du har en medfödd och mer utvecklad förmåga är ju oerhört skoj. Hur länge har du upplevt detta i dina händer ??
MVH MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
ca 3 år…jag har lärt mig att "tänka" varma tankar för att skynda på det.
Det finns människor som inte tror på mig när jag säger: låt mig göra värmeterapi på dig…hihi. Dom ser förundrade ut och så skrattar dom. När jag sen lagt mina händer på axlarna eller ryggen så blir ögonen stora och ett Wow kommer ur munnen. Så ropar dom alltid på vännen och säger: känn på händerna, helt otroligt.
Lika kul varje gång att överraska.
Hej Maria, kul att du ansluter till healing!
Alla kan lära men den del har fått gåvan att bara kunna rakt upp och ner. Det låter som om du är en av dem, härligt!
Ha det bra
//Hellas
Tackar…ja, detta är nog bra om man vill utveckla det. vilket jag mer än gärna skulle göra.
Kanske ska kika in på healing kurs.

Jag har alltid drömt om att ha healing-händer, varma så jag kan heala andra…hur övar man på det??
måste man gå i kurs för det? kan man inte lära sig själv, typ beställa instruktions böcker osv…?

Ja, jag rekomenderar dig att ev, börja först i ng cirkel, för det är inte så dyrt..
…det är alltid spännande då man även träffar människor som har samma intresse och man kan få mycket råd och stöd från andra. Skulle du sen vilja gå vidare så finns det ju flera andra utbildningar inom olika healingformer.. Lyssna på dig själv, och känn vad som känns bäst för dig !! Lycka till Maria, det kommer gå bra….. Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

#6 Tack MariaJ men jag föredarar att lära/undervisa mig själv…billigt också…sen skulle jag kunna tänka mig att börja i cirkel o dä om det inte funkar…
#7 Mycket går att utbilda sig själv i men jag är ytterst tveksam när det gäller healing.
Det jag har fått lära mig, även om det kanske överdrivs lite, är vikten av "initiering".
Detta för att bla. undvika att tömma sig själv på energi.
Det är en sak att sända healing till varandra i grupp som vi gör på torsdagar, där ger vi samtidigt som vi får men att heala en sjuk person eller en person som har värk någonstans….Nja….
Men visst går det förstås att försöka utbilda sig själv det finns nog en del litteratur att läsa om ämnet men jag tror ändå som MariaJ, för att utveckal healingen hos sig själv ska man nog gå en kurs.
Men det är vad jag tror och som vanligt, självklart kan det vara fel….Låt oss höra på vad andra säger om detta.
/Hellas

#8 Tack Hellas…