Healing iFokus

Healing

Läst 830 ggr
Andina
1

God söndag 29 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'Eftermiddag i stugorna!

Har ni det gott så här i mellandagarna? Här drar jag på munnen idag för solen tittar äntligen fram en stund idag - det var 'hur länge se'n som helst' nu. Tänk vad lite sol gör ändå! Dessutom blir ju dagarna längre och längre nu. Jag undrar hur lång kan en dag bli - 200 meter…?

Ska strax ut o ge lite ätbart till utefåglar o rådjur o andas in solbelyst luft!

Jag önskar er en god fortsättning på denna söndag! Den sista söndagen vi får uppleva detta år!

☀️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Amandla
1

God middag! Ja du, hur långt är ett snöre är väl en klassisk fråga?😃 Fast om man bor där det är midnattssol så kan man svara 24 timmar, de flesta av oss har väl några timmar kortare dagsljus.

Idag skulle jag ha varit med i ett demonstrationståg, Karlstad för mångfald mot rasism, men tyvärr är jag sjuk 😮Lätt feber, ont i hals/öron/bihålor, inget jag tänkt mig men det var bara att stanna hemma. Det ser ju trevligt ut för dem som var på plats:

http://nwt.se/karlstad/article1454765.ece

majlar
2

God eftermiddag. 

Regn och regn och regn. Nu är det så blött ute så det inte går ner i marken ens. Det blir stora pölar ute på åkrarna. Fryser det på nu så kan vi åka skridskor lite överallt. Det är ju kul.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

Andina
1

Åh, vad jobbigt Amandla! Jag skickar kryapådigbubblisar som du får håva in när och om du vill! Jag hoppas du lyckas skrämma iväg virusmonstrena snabbt som attan nu!
Kul att se att så många ställer upp mot rasismen! Det får gärna sprida sig över hela landet!

Ja, Majlar, nog har det varit blött på marken hela hösten o vintern nu! Stövlar på! Och jag hoppas verkligen att det inte fryser på, för iskana vill jag inte ha… det går fort utför stupet i så fall…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Amandla
0

Tack Andina! ❤️

[rore]
1

Hejsan!

Tror bestämt att du sprungit dagarna i förväg nu Andina 😛Det är ett bra tag kvar tills den 29 JANUARI😃* puss på nosen*

Solen är på väg ner nu och det har varit strålande solsken hela dagen. nice.

Ha det så gott❤️

Amandla
1

Hoppsan, jag såg det inte heller rore! Nu har jag fixat, vill ju inte att medlemmarna ska bli förvirrade 😛

[Chakra]
1

God Eftermiddag!

Tog några foton på promenaden idag. Så rogivande att höra och se vågorna mot strandkanten.

Foto Chakra

signemo
0

Har haft en lugn dag, med sent upp ur säng. Nu sitter jag framför brasan. Har tänt värmeljus o lyssnar och njuter till avslappnande musik.

Har haft sonen hemma i julhelgen. Dottern o hennes käreste firade för sig själva, vi åkte upp till henne i mellandagarna  och träffade dem. Hon är tillsammans med en fin kille , och de ser ut att må så väl tillsammans. 

Nu hemma igen saknar jag mina barn. Men så är det ju. Ens barn som är vuxna sen länge, ja man vill ändå ha dem nära. Mina bor dryga 50 mil hemifrån och jag njuter när jag träffar dem. Tur att telefon, Fb o mail finns.

Var rädda om varandra