Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2322 ggr
Tarotsanna
0

Andlig healing

Någon som gått kurs i andlig healing och jobbar med det? Ska på kurs i det nästa helg och det vore intressant att få veta lite innan Skrattande 

Kram Sanna

MariaJ
0

Vore jätteskoj om du ville dela med dig om din upplevelser då du varit på utbildningen. Min teroi om andlig healing är att man använder sig av vår gudskraft och andlig hjälp då vi utövar healingen. Vi byter ju ofta vägledare då vi går in i nya utvecklingar. Nu när jag började min utbildning så kom en ny vägledare till mig redan andra dagen, som kommer att vara mig behjälplig under min healing och regressionsutbildning. Det är jag oerhört tacksam för :-)

Lycka till i helgen !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tajci
0

Va skoj att din nya vägledare kom fram så snabbt :)

Lizz
0

Jag tror att all healing är andlig healing.

Helenasharmoni
0

Vad spännande, berätta gärna om kursen. Är väldigt nyfiken.

Kram

Sol-Angelica
0

Jag har gått andlig healing kurs,har även jobbat med det,men för mig så passade det inte,,man ska bara vara ett verktyg där healing kraften/energin strömmar igenom,man får ej ge budskap om det "kommer"  för då störs healingen och den blir inte helt "fungerande",allt enligt den lärare jag gått för..

För mig blev detta svårare och svårare för min hjälpare ville ju alltid hjälpa till med sina budskap om både det fysiska och det psykiska..så jag har för länge sedan gått ifrån den andliga sorten,,(; och det känns för mig mycket bättre,,

Tarotsanna
0

Vad spännande det låter Sol-Angelica men kan man inte leverera budskapen efter att healing sessionen är avslutad?

Lizz, ja jag kan nog hålla med om att all healing är andlig och att kraften kommer från en universiell källa. Men man arbetar ju på olika sätt i olika healing former t.ex. Ama Deus healing och Reiki jobbar man ju med symboler. Och det kanske man även gör i andlig healing, jag vet inte - inte än Flört Men efter helgen så vet jag förhoppningsvis mer.

Sol-Angelica
0

Nej inte enligt denna lärare då skulle man inte det,,för då höll man inte längre på med healing..tror det är viktigt att lyssna till sin inre röst..

Tarotsanna
0

Ja, jag håller med om att det är viktigt att lita på sin egen inre röst och att hitta sin egen sanning! Är nyfiken på vem du gick för?

MariaJ
0

Jag vet inte vem din lärare är eller hur han/hon arbetar, men jag tro ändå att din lärare kan ha en poäng i det som sägs.

Jag tycker också det är viktigt att tillägga att om en person söker sig till någon för att få en healingbehandling, så ska det inte vara självklart att man ska få budskap. Jag tror att det är viktigt att vi alltid känner av personen som kommer och förklarar lite om hur man jobbar, för att se hur öppen personen är för att ev, ta emot budskap. Det finns väldigt många som inte vill ha det, utan ser healingbehandlingen som en avslappningsstund med energikraft.

Enligt min mening så kan jag känna att budskapen är en bonus, om man får det med behandlingen. Om personen däremot vill ha medial vägledning, så är det bättre att man avsätter tid för att fokusera enbart på den.

Naturligtvis så får man viss information i hälsosyfte och ev att man ser och känner blockeringar i kroppen. Kan även vara inom kost, oregelbunden mathållning, stress, sömnrubbningar, rökning eller motion och dyl..då anser jag att det kan vara av värde att ge klienten lite råd och tips ang dom bitarna för att gynna behandlingens positiva effekt. Healing hjälper alltid oavsett om vi vill eller ej, men om vi hjälper till själv med att ta hand om vår kropp, själ och ande..så mår vi bättre !

Detta är mina tankar i frågan..

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tarotsanna
0

Inser hur lätt det är bilda sig en egen uppfattning genom det skrivna ordet… För jag tolkade det som att dem här budskapen handlade om klientens hälsa och välbefinnande *hmm* att man som healer fick till sig den typen av budskap och det verkar ju konstigt att inte få leverera det tänkte jag.

Men jag hade inte en tanke på att det kunde vara andra budskap som kom fram t.ex anhöriga från andevärlden… Jag har mycket att lära och är inte insatt i det här med healing så det ska bli intressant att få gå en kurs.

Sol-Angelica
0

Jo det mesta kan hända!,,(;

Hon hette Jane Lytzell hon finns på ramsbergsgården..

Tarotsanna
0

Då sitter man här hemma och försöker smälta och sammanställa helgens upplevelse. Jag har haft jätte skoj och träffat många härliga vänner.

Men jag funderar på om det här med healing är min grej, på söndagen så var jag väldigt ofokuserad och fick huvudvärk. Men det är alltid inspirerande att gå kurs.

På den här kursen pratade vi efter att vi avslutat healingbehandlingen och dem som fått till sig budskap levererade dem.

Jag känner nog egentligen att jag vet för lite om kroppen, organen och deras funktion för att kunna vara en bra healer.

MariaJ
0

#12 Tarotsanna

Det du skriver om här Sanna är en väldigt viktig bit i en healers jobb. Att ha en kompetens och utbildning för att kunna ge healing behövs inte. Healing kan vi alla ge, men att jobba proffsionellt med det och ha klienter är skillnad. Enligt mina tankar om healing så ger vi det dagligen till människor, men att gå in och balansera upp Chakra, ge healing och se obalanser i kroppen krävs en djupare inblick i vilka organ som tillhör olika chakran. Man kan gå på sin intituion och känna av…men att gå in och trycka eller påverka organ ska man INTE göra utan kunskap om det.

Jag tycker även att det är viktigt att veta hur funktionen eller obalansen kan se ut…antingen genom grumliga färger, obalanser i chakraljulets rytm eller genom att man känner igenom kroppens aurafält. All emotionell obalans som sitter förlänge i kroppen påverkar ju våra inre organ.

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tarotsanna
0

Tack Maria för ditt svar!

Jag tror nog att jag nöjer mig med den healing jag använder redan idag, att vara en god medmänniska och god lyssnare, det räcker för mig :)

Men jag kommer att träna på distanshealing eftersom jag har en kurskamrat att jobba ihop med och jag vill ju inte att hon ska bli utan samarbetspartner. Sen får jag se vad jag gör med det.

Sanna

MariaJ
0

Oki Sanna. Man känner ju själv hur man vill gå vidare i sin utveckling och vad som känns bra. Jag vill önska dig lycka till ialla fall.

Carpe Diem

Maria Johnsson

evawa
0

# Sol-angelika och ni andra…  ledsen men jag måste gå in här och berätta min syn på det hela……nu pratar jag i min egen erfarenhet med just liknande healing behandling… Det var just min räddning och det var just det som jag kom in på den här vägen..Alltså jag har mycket att tacka för!!! Jag fick min första healing behandling med just budskap.. Jag kan lova det var healing på en väldigt hög nivå…..Från att inte orka gå ett steg till att få så mycket energi så jag sprang…Att få budskap och bekräftelse och en väldig förståelse från healern allt i ett, det är jag väldigt tacksam för..

Till dig Sol-A vill jag säga, jobba som du själv vill och känns bäst!! Alla vi jobbar olika ….Kan lova dig det fungerade till 200 %

Eva

LisaL
0

Hej alla!

Jag skriver oxå lite här och lägger mig i diskussionen. Det är ju det forum är till för.Skrattande

Det är svårt att dela upp vad är healing och vad är medial vägledning. Jag själv tycker så här att när det kommer budskap som har med klientens mående och välbefinnande att göra så tycker jag att det fortfarande är healing. Vem som lämnar dom budskapen hjar egentligen ingen större betydelse(med det menar jag släkting, guide eller okänd för klienten så länge man själv vet att det är ok.) Men kommer det in andra budskap än om just det så tycker nog jag att det är en vägledning istället.

Sedan är det ju väldigt induviduellt hur man hanterar det här med budskap. Det kan komma en klient som är lite rädd tex. då är det kanske inte läge med budskap för risken finns att man skrämmer mer än man hjälper.

Får man fram budskap så är kanske det bästa att fråga om klienten vill höra dom eller inte. Det beror förstås lite på hur klienten är.

Detta är mina tankar om saken.

Och evawa så som du beskriver det låter fantastiskt. I ditt fall så hjälpte det mycket och det är väldigt positivt. Det var förmodligen det du behövde höra just då.Glad

Mvh LisaL

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
evawa
0

Skrattande Tack Lisa….Blev ivrig att få ur mig det där, blev ledsen att höra att lämna budskap sammtidigt med healingen hör inte ihop..Ja, du har poäng med det du skriver..Jag kan ju bara referera till min egen upplevelse. Dom budskapen jag fick var healing för mig.( Min räddning)  Jag anser även att i all andlig verksamhet är phsykologi en viktig del. Synd nog så verkar det vara lite bort glömt på vägen..

Kram på er

Eva

Sol-Angelica
0

Hej

Nejdå jag bryr mig inte längre om hur man enligt vissa ska göra jag har nu i flera år efter den kursen gjort det som har kännts rätt för just mig,,,och det har många tyckt varit bra som jag hjälpt,,men det är ju som någon annan sa här att man ger ju inte alla "det som kommer",med tanke på budskap, det känner man ju beroende på vem man har med att göra..endel kommer ju bara för just healing och då får dom just det,,

Tarotsanna
0

Om jag skulle vilja träna på andlig healing på distans skulle någon kunna tänka sig att vara försökskanin? Flört

MariaJ
0

Tarotsanna …du får gärna träna på mig om du vill. Vi kan pm till varandra om dag och tid.

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tarotsanna
0

Tack Maria! Vad kul Glad jag hojtar till när jag är redo.

Kram Sanna

MariaJ
0

Visst gör det. Jag är tyvärr inte inne hela tiden, men jag svara dig så snart jag kan :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Zariah
0

#22 Du får gärna träna på mig. :-)

noita86
0

Jag är ju självlärd! så mig kostar det bara böckerna…