Healing guide
Vet ni vem som är er healing guide?? Hur gjorde ni för att få veta det??

Det är väldigt vanligt att när man börjar med healing att det kommer in en healingguide, för att hjälpa till. Jag har haft kontakt med min några fåtal gånger, men inte alltid då jag sänder. Jag får oftast till mig min healingguide då jag är på utbildning..:-)
Intressant fråga Opal !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej Opal! Jag kan inte säga vilken min healande guide är, men min andliga vägledare. henne kom jag kontakt med genom en "dröm" Hon är en fantastisk kvinna. Att jag fick till mig drömmen så starkt att det var verkligt, var att det var ett skifte mellan mina vägledare. Den äldre kvinnan som varit hos mig ett bra ta kom för att säga adjö och släppa in min nya. Och jag har gått in i en ny fas i mitt liv sedan denna dag. Kanske inte detta du menade, men ville bara berätta, hur det gick till med mitt måte. Kram Fia
Har funderat mycket över detta med att ha en guide. Kan det vara så att det vi kallar guide är detsamma som vårt "högre jag", alltså jaget när det är helt avstängt från normer och värderingr från omgivningen. Lyssnar jag till min inre röst, så har den ofta en friare tolkning av omgivning och ställningstaganden, än den jag tvingas gå omkring med - för att inte avvika. Den är mer överseende t ex, och struntar fullständigt i status eller att man måste hävda sig inför andra. Den är mjukare, mer avväpnad och ler oftare. :) kan det ligga nåt i det, eller är det i själva verket det jag kallar för inre röst, som är min guide..? Knepigt blev det, men ni förstår säkert. 
Kram till er! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

# 3 Som jag ser det så är vi en själ i en kropp och en ande..(dvs det högre jaget)… För mig är vägledaren en själ som vi valt ska vara vid vår sida, antingen som huvudvägledare eller i olika perioder. Huvudvägledaren finns alltid med, men släpper fram tillfälliga andra vägledare i olika perioder.
Så ser jag på det !!! 
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
#4 Det låter tryggare också, tycker jag. Då behöver man inte ensam fatta alla svåra beslut, och inte behöver man känna sig rädd, heller! Hoppas att det är så!
Kram, Maria!

Läter ju trevligt…att ni har fått kontakt med healings-guiderna…jag däremot övar på detta:D
Jag har inte tänkt tanken att jag har en speciell healingguide utan mer att de guider och änglar som finns runtomkring hjällper till med det som för tillfället behövs.
Jag har ofta en känsla av att Ärkeänglarna hjälper till med detta arbete.
Kram Hellas

#7 Kan du se änglarna eller guiderna?
#8 Jag ser min närmsta skyddsängel när jag ber om det eller under änglameditation men jag ser inte änglar som många andra ser dem på forumet.
Jag hoppas att jag en gång ska få den möjligheten men till dess får jag nöja mig med att förnimma dem.
Kram Hellas

#9 Jag får bilder framför mig när någon besöker mig från andra sidan…helt sjukt! det började förra veckan…spådde min väninna…helt plötsligt fick jag en bild framför mig…det var ju hennes mamma…hon vart lite skraj men sen så lugnade hoin ner sig! häftigt! har alltid önskat detta att få se bilder på dem som besöker mig från andra sidan o nu har jag det…såg ännu en bild om min kill-kompis pappa…
Vad roligt, ja det är verkligen häftigt när man väl öppnat sig.
Jag önskar dig verkligen lycka till och vem vet, snart har du en ängel stående i rummet, inte bara i "bildform".

#11 tusen tack!!! måste stänga mig med…så inte jag är öppen hela tiden..ja som sagt vem vet om det står en ängel…vore ju nått!
#12 Du noita86, har du alltid haft de här gåvorna, eller är det nåt som du har utvecklat den sista tiden? är såå nyfiken på hur ni bär er åt! 

#13 Jag har haft förmågan att se ansra sen när jag va vid5 års åldern…sen har jag alltid trott på det övernaturliga,läste mkt böcker o så när jag var yngre…ja som du säger så har jag utvecklat mina gåvor! tack vare en finsk healing-dam Sirkka-Liisa som tipsade mig förra soommaren att jag ska utveckla gåvorna när jag har tid…att ta ett steg i taget…läsa hur man tar kontakt osv…allt inom det…
Jag är väldigt tacksam att jag har förmågor…det är inte alla som har lika, men alla vi har fått en gåva som vi ska utveckla sen senare i livet…alla har en uppgift o plikt i livet! ddet är vad jag uppfattar det som…ta ex. sjukvården de ska hjälpa oss människor när det är akut, brandman ska rädda oss från elden osv…
Känner även av om något är fel ex. när jag skulle till psykologi lektionen…fick jag ont i magen o visste att något var fel!När jag kommer till lektionen kommer läraren fram till mig: Nu är det så här Jonna att din klasskamrat har varit med i en bilolycka…men hon klarade sig men att hon ligger i koma en så länge…Det känndes mysko jag visste med min magkänsla att något inte stämde…är tacksam över det att jag får en slags förvarning!
Jag läser varje dag ett kapitel om taget boken heter: Mellan två världar,ett mediums guidebok till andra sidan av Sylvia Browne…den är en pocketbok o jätte bra!
Så det gör ju också att jag utveklar mina förmågor men jag tar det försiktigt, så inte det blir för mkt eller att det händer nått obehagligt!!