Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 2776 ggr
MariaJ
0

Stenarnas Möjligheter

Jag skulle här vilja skriva om några olika möjligheter att använda sina stenar. Det finns inget sätt som är fel, utan man kan använda sin egen fantasi och egna knep då man bär eller använder dem.

På Kroppen

Du kan bära den direkt på kroppen genom att placera stenen på det chakrat eller på det stället som du vill ha den. Man kan använda kirurgtejp för att fästa den ordentligt.

I fickan

Man kan bära stenen i fickan, och alltid därigenom bli påmind om att man bär den. Ta upp och titta på den och minnas varför man har den.

Kristall Healing

Genom att använda vissa specifika stenar till de olika chakran så kan man balansera och ge healing i chakran. Man förstärker därmed kraften och färgen till chakrat.

Drickessenser

Om du är i behov av en viss sten så kan du bära den på dagen och sen innan du lägger dig så kan du lägga den i ett gla med dricksvaten. Låta den stå över natten, för att på morgonen dricka vattnet. Tänk dock på att vissa stenar inte tål at läggas i vatten. Du kan även placera en bergkristall tillsammans med stenen för bästa effekt.

Oljeessenser

Man kan lägga stenar i oljor, tvål eller badvatten om man vill. Oljorna och tvålen får energi från stenarnaoch påverkas då man använder dem. Speciellt då man använder de i massageolja eller likande.

Detta är några knep och möjligheter om hur vi kan använda oss av stenarna och deras energier.

Härligt eller hur ??

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Tack, för bra tips. Själv sover jag för tillfälligt med både ametist och bergskristall. Använder oxå mycket halsband men stenar och Kristaller. Väljer då för dagen den som känns bäst, eller den väljer mig. Mår mycket bra av att ha det om halsen. Skrattande

MariaJ
0

Jag ska börja min chakrakur om någon dag. Har inte bestämt mig vilken bara.. FundersamDet behövs för mig nu.. Att renas och balanseras både invändig och utifrån. Skrattande Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

tarantella
0

Tack för råden, Jag brukar bära med mig en påse med stenarna som jag känner av på morgonen vilka jag behöver.

Använder även stenarna  på dom olika chakrona mellan varven.

noita86
0

Tack så mkt för upplysnoingarna:d

[Hellas]
0

Tack!

Jag har aldrig tänkt på att man kan lägga stenarna i oljan eller i tvålen. Jätteintressant.

Jjag är seriös nedan men tanken roar mig lite #fniss# familjen idiotförklarar mig nog
Teori att införa i familjen:
Morgontvål och kvällstvål ska nog särskiljas

Morgontvål = Uppiggande
Kvällstvål = Lugnande
Tonårstvål = Rejält lugnande med en gnutta ödmjukhet och empati :-) (nu skojar jag).

/Hellas

[Hellas]
0

Jag glömde bort att fråga en sak, finns det stenar man absolut ska undvika att lägga i vattnet pga. giftiga substanser som kan frigöra sig?

MariaJ
0

Ja, det finns det..

Dessa stenar är:

GIFTIGA ::

atacamit, aurakalcit, chalkantit, dioptas, galenit, markasit,mohwkit, pyritsol,påfågelsten och smithsonit

OLÄMPLIGA I VATTEN::

basalt med gul kalit, bojisten, bronchanitit, fuschit, halit, kobolt-kalcit, selenit, ulexit, vandinit, wulfenit, zirkonit och ökenros

Om ni vet fler att fylla på listan med, så gör gärna det.

Det är viktig information till de som jobbar med stenar i olika former, eller vill använda det i hemmet som i tvål,oljor eller vatten ect..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Tack, det var bra att veta…

Clary
0

Ops, ser nu MariaJ att du redan skrivit ner vilka stenar som är olämpliga. Jag skrev under stenvattenGenerad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

KattaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar använda olika Kristaller när jag gör mina smycken, så att man kan bära dem in på bara skinnet. Jag har lite olika halsband själv  och använder dem efter humör. Precis som om kroppen säger till vilken kristall den behöver varje dag.

Jag har lagt in lite nya halsband i mitt fotoalbum med bla bergskristall, jade, snöflinga och aventurin.

Gå gärna in och titta!

Kram Katta

noita86
0

Tack för informationen om vilka stenar är giftiga o vilka inte tål vatten!!! Det har jag skrivit upp nu!!

Jag har hört att man heller inte ska lägga Turkos i vatten!!

Hur ser en Ökenros-sten ut? vad har den för effekt?

Det var något nytt för mig!!!

FiaH
0

#10 Mycket fina halsband du gjort. Kram fiaHSkrattande

MariaJ
0

Ojojoj… KattaH.. Du är så duktig. SkrattandeSka genas gå in och titta på dina halsband. Tack !!!!  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

KattaH
0

Tack Maria och Fia! Nu har lagt in några halsband till. Det kommer fler efterhand som jag gör dem.

Kram Katta Skrattande

FiaH
0

Oj, det liknar ju en drömfångareKyss

Clary
0

Jäätefina halsband du gjort, blir så sugen på dem, vill ha Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

FiaH
0

#16 Haha, det förstår jag, jag är oxå helt galen när jag är hos KattaH, kommer alltid hem med något smyckeFlört

noita86
0

vill med ha smycket!!!

LottaU
0

#10 Kanonläckra smycken du har gjort :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

noita86
0

Hur gör man dessa smycken du har gjort? ska man köpa stenar med hål i så att man trä igenom? har örhängen som min kompis gjorde åt mig! de är drömfångare o pärlor i mitten svart/röda jätte fina!! så att såna kan jag  göra…men måste köpa grejerna som behövs!

KattaH
0

20: Jag köper stenarna av av olika pärlbutiker och de är då oftast på en tråd, de kallas ofta för chips om de är små och kantiga och pebbles om de är lite rundade. Tråden jag använder är försilvrad koppartråd som finns i olika tjocklekar och där kan man leka sig fram till olika hängen och former. Har flera gången försökt mig på att göra en triquetra (triangeln som bla finns med i Charmed), men än har jag inte riktigt fått kläm på den. Men det kommer nog.

Alla smyckena är till salu och halbanden kostar 120:-/st plus frakt 20:-.

Kram till er alla för era fina kommentarer.

EvaNy
0

Katta, du är helt otroligt duktig på att göra smycken!

Kram/Eva

noita86
0

#21    Ja du är verkligen duktig…kan man beställa från dig?

MariaJ
0

# 23 Du kan pm:a KattaH för att prata med henne om det privat..Skrattande Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#23    Hur gör man det? Pm asså?

LisaL
0

#25 Du går in på hennes personliga sida och trycker på fliken kontakta. Där får  du upp en ruta där du kan skriva ett personligt meddelande till henne. Det är det som är ett PM.

Mvh LisaL

noita86
0

#26    tack ska göra detta!