Ber om hjälp
Snart slår jag något hårt i skallen på mig själv 😢
Vi någon försöka få slut på min tinnitus, eller åtminstone skruva ner ljudet lite 😓
Oj då, det var vist många som ville ha hjälp i kväll 😕
Jag skickar till dig också Bettan 😉
Oj, vad jobbigt! Ja, detta med Tinnitus kan vara knepigt! Beroende på vad det är för Tinnitus och varför den uppstått.. Ljud som är dova/låga eller ljud som är på den höga/ljusa skalan.
Jag sänder dig så mycket ljuddämpande bubblor jag kan, lite senare inatt.
Annars så rekommenderar jag att du tar reda på (om du inte redan gjort det) vad det är för slags tinnitus du har. En del (om jag minns rätt, de med de "nögre tonerna"?) kan avhjälpas bra med avslappnande behandlingar - t ex akupressur eller andra, avslappningsövningar, att dra ner på kaffedrickande o s v. Den andra "sorten" (med låga toner?) kan vara svårare att få bukt med, men kan ändå avhjälpas bra med avslappning m m.
Någon av Tinnitusproblemen tror jag hör mer till "fysikaliska" problem, medan andra hör mer till spänningar och andra orsaker som skapar en stressreaktion i kroppen. Jag får lätt tinnitusproblem om jag har stressiga perioder, sover dåligt eller t o m sover "fel" - med t ex för mycket kuddar ssom gör att jag skapar svårigheter för blodcirkulationen i nacke, o dyl.
Tyvärr minns jag inte vad mer om vad de mer 'svårhanterlilga' tinnitusproblemen beror på, men jag tror det mer handlar om rent fysiska problem. Det går säker att hitta om man söker lite mer information. Men de flesta tinnitus-problemen består nog ändå av spännings- och stressproblem (vilket jag tror är de med en "ljus"/"hög" ton som spökar).
Som sagt, ljuddämpande bubblor kommer under natten! Hoppas du får den "tystnad" du behöver! 🌺
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Bettan, har du problem med spända käkmuskler? Ibland får jag höga och susande ljud i öronen och då vet jag att jag måste träna lite igen på att slappna av i käkarna.
Jag har spända käkmuskler, och hela nack partiet.
Brukar tänka på vad vår kära GunillaF sa åt mig en gång, brukar höra henne i skallen ibland "BETTAN! släpp ner axlarna!"😃 och då gör jag det. Försöker att nästan dagligen stretcha musklerna i hals nacke axlar och skuldror.
😉❤️
Har du provat akupunktur.
Sänder till dig. Kram
Tack så mycket alla vänner och healing kollegor ❤️
Känner mig bättre i dag, piper fortfarande i öronen och fortfarande lite spänd, men ändå bättre. 🤗
Skönt att det känns lite bättre idag i alla fall, Bettanbop! Hoppas du får bukt med ditt pipande snart! Så jobba på att skrämma bort stressen! ;)
P.S. Högt blodtryck kan också ge tinnituspip, kaffedrickning o dyl, allt som sätter fart på 'högtrycket' inombords…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
skickar lite mer till dig
Tack Kent 🤗
skickar